RSS

Monthly Archives: Ιουνίου 2010

Αλληλεγγύη ΠΟΕΣΥ στους συμβασιούχους της ΕΡΤ

  • Την αλληλεγγύη του στον αγώνα των συμβασιούχων –που σήμερα απεργούν και διαδηλώνουν έξω από το ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής- και σε όλους τους συμβασιούχους της ΕΡΤ, εκφράζει το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών (Π.Ο.Ε.ΣΥ.) και ζητεί την άμεση ανανέωση των συμβάσεων όσων πραγματικά εργάζονται, με όρους διαφάνειας και αξιοκρατίας.

Αναφορικά με τη λήξη σήμερα των συμβάσεων 347 δημοσιογράφων και τεχνικών και την απόλυση μέσα στις επόμενες εβδομάδες και των υπόλοιπων 700 συμβασιούχων (αθλητικοί, τεχνικοί και διοικητικό προσωπικό) από τη δημόσια ραδιοτηλεόραση η ΠΟΕΣΥ χαρακτηρίζει ζοφερό το μέλλον αυτών των συναδέλφων, καθώς η Διοίκηση της ΕΡΤ αρνείται να δεσμευθεί για το πότε θα διεξαχθεί η προκήρυξη του διαγωνισμού, με ποια κριτήρια και ποιες διαδικασίες θα γίνονται οι προσλήψεις, πότε και πόσοι θα επιστρέψουν στην εταιρεία. Επίσης καταγγέλλει τα συναρμόδια υπουργεία που συνεχίζουν να πετούν την καυτή πατάτα το ένα στο άλλο, ενώ επί έξι μήνες ολιγώρησαν εσκεμμένα, δεν νομοθέτησαν, δεν κατάργησαν το προεδρικό διάταγμα Παυλόπουλου και τώρα προαναγγέλλουν «χειρότερες εργασιακές μέρες» για όσους «τυχερούς» επανακάμψουν.

Απόδειξη τέλος της αδυναμίας της ΕΡΤ να λειτουργήσει χωρίς συμβασιούχους χαρακτηρίζει η ΠΟΕΣΥ την απουσία ενημερωτικών εκπομπών εδώ και μία εβδομάδα, χωρίς δυστυχώς κανείς να ενοχλείται.

 
Σχολιάστε

Posted by στο 30 Ιουνίου, 2010 in ΕΡΤ, ΠΟΕΣΥ, Συμβασιούχοι

 

Και TV-ΟΤΕ μετά τον Σεπτέμβριο σε υψηλή ευκρίνεια

  • Πρεμιέρα το φθινόπωρο θα κάνει το τηλεοπτικό πρόγραμμα του ΟΤΕ, που θα αποτελέσει τον ανταγωνιστή της μόνης συνδρομητικής υπηρεσίας που παρέχεται σήμερα στην Ελλάδα μέσω της Nova.

Χθες, η επαναληπτική γενική συνέλευση των μετόχων επικύρωσε τις απαιτούμενες αλλαγές στο καταστατικό βάσει του οποίου ο οργανισμός θα μπορεί πλέον να παράγει ραδιοτηλεοπτικό περιεχόμενο και να παρέχει σχετικές υπηρεσίες χρησιμοποιώντας κάθε πρόσφορη τεχνολογία. Δίνεται επίσης η δυνατότητα στον ΟΤΕ να διανέμει πάσης φύσεως εξοπλισμό, όπως για παράδειγμα τηλεοράσεις, αποκωδικοποιητές και συσκευές λήψης δορυφορικού σήματος.

Αιχμή του δόρατος στη νέα απόπειρα του ΟΤΕ αποτελεί ο δορυφόρος Hellas-Sat, η εταιρεία λειτουργίας του οποίου είχε ήδη καταθέσει αίτημα στο ΕΣΡ για την απόκτηση άδειας για τη μετάδοση ραδιοτηλεοπτικού περιεχομένου. Η συγκεκριμένη άδεια μεταφέρεται πλέον στον ΟΤΕ, στελέχη του οποίου εκτιμούν πως τα πρώτα προγράμματα θα είναι διαθέσιμα στους καταναλωτές μετά τον Σεπτέμβριο.

Οι ίδιες πηγές αφήνουν να εννοηθεί πως η τηλεόραση του ΟΤΕ θα μεταδίδει περιεχόμενο και σε υψηλή ευκρίνεια, ενώ το κόστος της συνδρομής αναμένεται να είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με τις συνδρομές τής, ιδιοκτησίας Forthnet, Nova. Εκτός από το δορυφορικό «μπουκέτο» ο ΟΤΕ θα συνεχίσει τη διάθεση του πακέτου conn-x tv, που σήμερα υπολογίζεται ότι έχει γύρω στους 30.000 συνδρομητές. Οσον αφορά τους στόχους που έχουν τεθεί από τον οργανισμό για την εγγραφή συνδρομητών στη νέα τηλεοπτική υπηρεσία, δεν έχει γίνει αναφορά σε αριθμούς. Ωστόσο, αρμόδιοι παράγοντες του ΟΤΕ επικαλούνται έρευνες σύμφωνα με τις οποίες η αγορά των συνδρομητικών υπηρεσιών μπορεί στην επόμενη πενταετία να υπερτριπλασιαστεί και να ξεπεράσει το φράγμα του 1 εκατ. από περίπου 300.000 που είναι σήμερα. […] ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΜΟΥΡΗΣ, Ελευθεροτυπία, Τρίτη 29 Ιουνίου 2010

 
Σχολιάστε

Posted by στο 30 Ιουνίου, 2010 in TV-ΟΤΕ

 

ΕΡΤ: Υπό κατάληψη από συμβασιούχους το Ραδιομέγαρο

Κατάληψη στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ, στην Αγία Παρασκευή, πραγματοποιούν από νωρίς το πρωί της Τετάρτης συμβασιούχοι, των οποίων η σύμβαση εργασίας λήγει σήμερα και δεν έχει ανανεωθεί.  Οι συμβασιούχοι έχουν συγκεντρωθεί στην κεντρική πύλη του κτηρίου, έχουν αποκλείσει όλες τις εισόδους και δεν επιτρέπουν την είσοδο σε αυτό. Εκπρόσωποι των εργαζομένων συναντήθηκαν με τη διοίκηση της ΕΡΤ και σε ανακοίνωση που εξέδωσαν, αμέσως μετά, τονίζεται:

«Σήμερα η ΕΡΤ τελεί υπό κατάληψη από τους υπό διωγμό συμβασιούχους με τη συμπαράσταση των μονίμων συναδέλφων. Η διοίκηση της ΕΡΤ δεν είναι σε θέση να παράσχει ένα χρονοδιάγραμμα για τις επόμενες κινήσεις της. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι η άμεση διακοπή των συμβάσεών μας. Σημειωτέον, οι συμβασιούχοι δεν δικαιούνται να μπουν στο ταμείο ανεργίας, ούτε, φυσικά, λαμβάνουν αποζημίωση. Πρόκειται για εργαζόμενους των 700-1.000 ευρώ, χωρίς άδειες, χωρίς υπερωρίες, χωρίς δώρα και χωρίς επαρκή ένσημα». Οι συμβασιούχοι έχουν αναρτήσει πανό στο οποίο αναφέρεται: «Φτάνει πια. Κάτω τα χέρια από τα ταμεία μας. Αναγνώριση της υπηρεσίας των πρώην συμβασιούχων τώρα». Όπως ανέφεραν, θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους μέχρι να πάρουν μια ικανοποιητική απάντηση από τη διοίκηση της ΕΡΤ.

 
Σχολιάστε

Posted by στο 30 Ιουνίου, 2010 in ΕΡΤ, Συμβασιούχοι

 

Αλματώδης η ανάπτυξη των «κινητών» ειδήσεων

Tο τελευταίο χρονικό διάστημα καταγράφεται αύξηση του ενδιαφέροντος τόσο για τις ηλεκτρονικές εφημερίδες όσο και για τα ηλεκτρονικά βιβλία.

Την αλματώδη ανάπτυξη της χρήσης φορητών συσκευών για την κατανάλωση περιεχομένου των media, καθώς παράλληλα και την αύξηση της ζήτησης για περιεχόμενο, το οποίο μπορεί να προβάλλεται με τον ίδιο ή συναφή τρόπο σε διαφορετικές συσκευές (τηλεόραση, τηλέφωνο-pda, υπολογιστής), προβλέπουν οι αναλυτές της βιομηχανίας των ΜΜΕ, πολύ σύντομα και συγκεκριμένα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Το κινητό τηλέφωνο έχει πλέον αυξημένες δυνατότητες που ολοένα και περισσότερο θυμίζουν τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Η εξέλιξη αυτή κάνει τους χρήστες να χρησιμοποιούν τις φορητές συσκευές με αυτό τον τρόπο αναζητώντας τις ίδιες λειτουργίες που έχουν συνηθίσει να χρησιμοποιούν από το κομπιούτερ και στο κινητό τους, και αν είναι δυνατόν οπτικοποιημένες με τον ίδιο τρόπο.

  • Η βιομηχανία του Τύπου

Το μιντιακό παιχνίδι μεταφέρεται ολοένα και περισσότερο στο χώρο του διαδικτύου, δημιουργώντας νέες καταναλωτικές συνήθειες στο κοινό, ενώ σύμφωνα με την PwC η εμφάνιση των νέων συσκευών ανάγνωσης περιεχομένου -οι οποίες παρέχουν ένα περιβάλλον που θυμίζει ολοένα και περισσότερο το κλασικό βιβλίο, έχοντας παράλληλα διευρυμένες δυνατότητες, όχι μόνο ως προς της ανάγνωση αυτή καθ’ αυτή, την οποία βάζουν σε νέα δεδομένα, αλλά και ως προς την αποθήκευση, τη χρήση, τη διαδραστικότητα κ.λπ.- θα δώσει νέα ώθηση ειδικότερα στη βιομηχανία του Τύπου και των εκδόσεων.

Ήδη το τελευταίο χρονικό διάστημα καταγράφεται αύξηση του ενδιαφέροντος τόσο για τις ηλεκτρονικές εφημερίδες όσο και για τα ηλεκτρονικά βιβλία, όπως παλαιότερα υπήρχε αύξηση του ενδιαφέροντος για τα ψηφιακά μουσικά αρχεία (mp3, acc κ.λπ.) έναντι των κλασικών -πλέον- δίσκων, CD. Η αύξηση αυτή, κατά την προσεχή τριετία, αναμένεται ότι θα κινηθεί περί το εντυπωσιακό 30%, όσον αφορά τις πωλήσεις.

Η υψηλότερη ποιότητα στο περιεχόμενο αλλά και ο εμπλουτισμός του με μια σειρά παραπομπών, σχεδίων, φωτογραφιών και βίντεο, σε συνδυασμό με την εξειδίκευση, αποτελούν σύμφωνα με την PwC, τα καίρια σημεία στα οποία θα πρέπει να στραφεί η βιομηχανία του Τύπου προκειμένου να κερδίσει ένα μεγάλο τμήμα των αναγνωστών της που επί σειρά ετών κατευθυνόταν προς τα ηλεκτρονικά μέσα.

Ειδικότερα όσον αφορά τα τελευταία, επισημαίνεται ότι ο ρόλος τους φαίνεται να μεταλλάσσεται, με τον τομέα της ψυχαγωγίας (στον οποίο περιλαμβάνεται και το αθλητικό περιεχόμενο) να κερδίζει διαρκώς έδαφος, έναντι της ενημέρωσης, η οποία μοιάζει με τη βοήθεια της νέας πλατφόρμας διανομής που λέγεται διαδίκτυο να επιστρέφει στα «έντυπα».

  • Τα ηλεκτρονικά Μέσα

Την ίδια ώρα βέβαια τα ηλεκτρονικά Μέσα, στον τομέα της ψυχαγωγίας, δέχονται σημαντικές πιέσεις τόσο από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στο διαδίκτυο όσο και από τους ψηφιακούς συνδρομητικούς ανταγωνιστές.

Τόσο οι μεν όσο και οι δε, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών που η διαφήμιση παρουσίασε κάμψη στο τηλεοπτικό μέσο, εμφάνισαν σημαντική διεύρυνση εσόδων -αυτό ειδικά για το διαδίκτυο και μέχρι ενός σημείου, οφείλεται και στο γεγονός ότι ακόμα τα μεγέθη είναι μικρά σε σχέση με την τηλεόραση-, τάση η οποία αναμένεται να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια. Σε ό,τι αφορά τη συνδρομητική τηλεόραση, αναμένεται διεύρυνση των πωλήσεών της στα 258,1 δισεκατομμύρια δολάρια, το 2014 (από 185,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2009), γεγονός που θα την αναδείξει στο δεύτερο ισχυρότερο τομέα της βιομηχανίας ΜΜΕ-ψυχαγωγίας.

  • ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ, Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Τρίτη, 29 Ιουνίου 2010
 
Σχολιάστε

Posted by στο 30 Ιουνίου, 2010 in Ηλεκτρονική εφημερίδα

 

Η ανοησία της ΕΣΗΕΑ!

Κάποτε θα πρέπει να καταλάβουν οι διοικούντες την ΕΣΗΕΑ ότι χρειάζεται να μαθαίνει ο κόσμος εάν πράγματι γίνονται απεργίες, εάν έχουμε κινητοποιήσεις κ.λπ. Οταν κάνουν όλοι απεργία και κάνει και η ΕΣΗΕΑ μαζί, τότε κανείς δεν καταλαβαίνει ΤΙΠΟΤΕ! Μήπως θα έπρεπε να ορίζεται, σε τέτοιες περιπτώσεις μια ομάδα δημοσιογράφων, η οποία θα επιμελείται την ανάρτηση -τουλάχιστον- τίτλων στα κανάλια και την ανάγνωση μιας είδησης στα ραδιόφωνα, ώστε ο κοσμάκης να ξέρει τι του γίνεται; Αλλά φαίνεται πως αυτοί εκεί στην ΕΣΗΕΑ θέλουν να τα μαθαίνει ο κόσμος κατόπιν εορτής. Είναι καθαρή ανοησία να γίνεται, ας πούμε απεργιακός «χαλασμός» κι ολόκληρη τη μέρα να μην ξέρει κανείς τι συμβαίνει στην Αθήνα και σε όλη τη χώρα. Θα περιμένουμε την επομένη για να μάθουμε αν είχε επιτυχία ή όχι η απεργία;

Υπάρχει κι ένα άλλο σοβαρό ζήτημα που έχει σχέση με τα ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια, τα οποία μεταδίδουν τις κουτσομπολίστικες εκπομπές με παλιότερη θεματολογία κι έτσι, μ’ ένα σμπάρο δυο τριγόνια. Και μας λένε ότι συμμετέχουν οι δημοσιογράφοι τους στην απεργία, αλλά και δεν αφήνουν το κοινό τους χωρίς τις σαχλαμάρες που μεταδίδονται καθημερινά! Παρουσιάζουν κομμάτια από παλιότερες εκπομπές κι έτσι το κοινό δεν πολυστεναχωριέται. Μήπως θα έπρεπε η ΕΣΗΕΑ να απαιτήσει από τα ιδιωτικά κανάλια να σταματήσουν αυτή την εξυπνακίστικη τακτική;

 
Σχολιάστε

Posted by στο 29 Ιουνίου, 2010 in Απεργία, ΕΣΗΕΑ

 

Σε τρεις επιχειρηματίες η εφημερίδα Le Monde

  • Παρά τις προσπάθειες του προέδρου Σαρκοζί να εμποδίσει την εξέλιξη λόγω των σχέσεών τους με τη γαλλική κεντροαριστερά, που υποστήριξε πως ο Σαρκοζί απειλεί την ελευθερία του Τύπου.
  • Γαλλία: η εφημερίδα Le Monde κατέληξε σε τρεις επιχειρηματίες, παρά τις προσπάθειες του προέδρου Σαρκοζί να εμποδίσει την εξέλιξη.

Ένας δισεκατομμυριούχος που κέρδισε την περιουσία του χάρη στο Διαδίκτυο, ένας προστάτης των τεχνών και ένας επιδεικτικός τραπεζίτης απέκτησαν τον έλεγχο της εφημερίδας Le Monde σήμερα Δευτέρα, παρά τις προσπάθειες του Γάλλου προέδρου Νικολά Σαρκοζί να αποτρέψει την εξέλιξη αυτή.

Στο τρίο περιλαμβάνεται ο Ξαβιέ Νιέλ, επιχειρηματίας που κέρδισε την περιουσία του προσφέροντας φθηνές συνδέσεις στο Διαδίκτυο, ο οποίος κέρδισε μεγάλο μέρος της περιουσίας του μέσω «ροζ» γραμμών και σεξ σοπ. Συνέταιροί του είναι ο Πιερ Μπερζέ, ζάπλουτος συνέταιρος και του εκλιπόντος γκουρού της μόδας Ιβ Σεν-Λωράν, και ο Ματιέ Πιγκάς, στέλεχος της επενδυτικής τράπεζας Lazard στον οποίο ανήκει το εναλλακτικό ειδησεογραφικό και πολιτισμικό περιοδικό Les Inrockuptibles. Η προσφορά των τριών απέσπασε την έγκριση του διοικητικού συμβουλίου της εφημερίδας, 11 μέλη του οποίου την υπερψήφισαν, σύμφωνα με πηγή προσκείμενη στο ΔΣ.

Η κορυφαία γαλλόφωνη εφημερίδα πασχίζει να επιβιώσει στην εποχή του Διαδικτύου και απηύθυνε έκκληση σε επενδυτές να την αγοράσουν και να αποπληρώσουν το χρέος της, που φθάνει τα 100 εκατ. ευρώ.

Πολλοί μνηστήρες, ανάμεσά τους κι ένας Ρώσος δισεκατομμυριούχος, συμμετείχαν στην κούρσα για την εξαγορά της εφημερίδας, που αυτή τη στιγμή μοιάζει περισσότερο να αποτελεί σύμβολο ισχύος παρά βιώσιμη επιχείρηση. Όμως η Orange, θυγατρική της France Telecom, και ένας όμιλος Τύπου απέσυραν την προσφορά τους, και απέμεινε μόνο μια για την εφημερίδα, που ιδρύθηκε όταν οι Ναζί εκδιώχθηκαν από το Παρίσι το 1944.

Κορυφαίος δημοσιογράφος της εφημερίδας, που ζήτησε να μην κατονομαστεί, είπε πως το προσωπικό της Μοντ εμφανίζονται ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα και πιστεύουν ότι το τρίο θα τιμήσει την υπόσχεσή του να μην παρεμβαίνει στο περιεχόμενο της. «Τείνω να πιστέψω όσα είπαν ο Μπερζέ και οι άλλοι, ότι αυτή είναι η τελευταία ανεξάρτητη εφημερίδα στη Γαλλία και θέλουν να μείνει έτσι», είπε.

Η Οράνζ απέσυρε την προσφορά της όταν η ένωση των δημοσιογράφων της Μοντ, βασικός μέτοχος της, τάχθηκε την Παρασκευή υπέρ της προσφοράς της ομάδας των τριών επενδυτών. Η αναζήτηση της κεντροαριστερής εφημερίδας για κεφάλαια απέκτησε και πολιτικές διαστάσεις νωρίτερα αυτό το μήνα, όταν ο πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί είχε καλέσει τον εκδότη της Ερίκ Φοτορινό. Ο συντηρητικός πρόεδρος είπε ότι τασσόταν εναντίον της απόκτησης της Μοντ από τους Μπερζέ-Πιγκάς-Νιέλ, λόγω των σχέσεών τους με τη γαλλική κεντροαριστερά, γεγονός που προκάλεσε καταγγελτικές δηλώσεις από μέρους του Σοσιαλιστικού Κόμματος, που υποστήριξε πως ο Σαρκοζί απειλεί την ελευθερία του Τύπου.

Πιγκάς και Μπερζέ είναι αμφότεροι υποστηρικτές του Ντομινίκ Στρος-Καν, επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, ο οποίος θεωρείται δυνητικός αντίπαλος του Σαρκοζί στις προεδρικές εκλογές του 2012. Ο Μπερζέ είχε συμβάλλει στην χρηματοδότηση της εκστρατείας της Σεγκολέν Ρουαγιάλ όταν είχε ηττηθεί από το Σαρκοζί στις εκλογές του 2007. Ο Νιέλ, ο οποίος χρηματοδοτεί δυο αριστερούς ερευνητικούς δημοσιογραφικούς ιστοτόπους, άρχισε την καριέρα του ως επιχειρηματίας ιδρύοντας την Minitel, μια online γαλλική υπηρεσία Videotex–επρόκειτο για ένα σύστημα πληροφόρησης για τον απλό χρήστη που προηγήθηκε του Διαδικτύου (και κατηγορήθηκε για την καθυστέρηση στην υιοθέτησή του στη Γαλλία).

Αργότερα επένδυσε σε σεξ σοπ και έκανε τεράστια περιουσία με τις εταιρίες παροχής πρόσβασης στο Διαδίκτυο και τηλεφωνίας Free και Iliad. Το 2006, είχε καταδικαστεί σε ποινή φυλάκισης δύο ετών με αναστολή για κατάχρηση. Η ανάμιξη της Φρανς Τελεκόμ, μέρος της οποίας ανήκει στο Γαλλικό κράτος, στην κούρσα για την εξαγορά της Μοντ προκάλεσε αντεγκλήσεις, καθώς ακολούθησε την παρέμβαση του Σαρκοζί. Ο διευθύνων σύμβουλος της τηλεπικοινωνιακής εταιρίας διέψευσε ότι διεκδίκησε την εφημερίδα μετά από αίτημα του προέδρου. Στην Μοντ, η κυκλοφορία της οποίας φθάνει τα 300.000 φύλλα, εργάζονται 280 δημοσιογράφοι.

http://www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ- ΜΠΕ

 
Σχολιάστε

Posted by στο 29 Ιουνίου, 2010 in Le Μonde

 

«Θα κάνουμε την Ισλανδία δημοσιογραφικό παράδεισο»

  • Η βουλευτής του κόμματος Κίνημα Αριστερών και Πρασίνων Μπιργκίτα Τζονσντότιρ μιλάει για το πρωτοποριακό νομοσχέδιο που θα ρυθμίσει θέματα προστασίας της ελευθερίας του Τύπου

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΑΛΑΝΗΣ | Κυριακή 27 Ιουνίου 2010

Υστερα από ομόφωνη απόφαση του ισλανδικού Κοινοβουλίου την Πέμπτη 17 Ιουνίου, η ισλανδική κυβέρνηση υποχρεούται να συντάξει και να καταθέσει για ψήφιση νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει τις πλέον ισχυρές ρυθμίσεις στον κόσμο σχετικά με την προστασία της ελευθερίας του λόγου, του Τύπου και των δημοσιογραφικών πηγών, αλλά και όσων «διαρρέουν» στο Διαδίκτυο απόρρητα στοιχεία για πολιτικά και οικονομικά σκάνδαλα. Εμπνευστής των μεταρρυθμίσεων αυτών και επικεφαλής της ομάδας των βουλευτών που προωθούν την πρωτοβουλία για εκσυγχρονισμό της ισλανδικής νομοθεσίας είναι η βουλευτής Μπιργκίτα Τζονσντότιρ, η οποία μιλάει στο «Βήμα της Κυριακής».

– Τι ήταν αυτό που σας οδήγησε στον σχεδιασμό του νέου νομοσχεδίου;

«Μια κοινή διαπίστωση μετά την οικονομική κατάρρευση της χώρας μας ήταν ότι ο Τύπος και τα μέσα ενημέρωσης δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας, αφού απέτυχαν να μας ενημερώσουν για τις αιτίες και την έκταση του προβλήματος. Ετσι σκεφτήκαμε ότι όπως οι “φορολογικοί παράδεισοι” συνδυάζουν νόμους από διάφορες χώρες για να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον μυστικότητας, θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι ανάλογο στην Ισλανδία για να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον απόλυτης διαφάνειας».

– Ποια είναι τα πιο βασικά στοιχεία της νέας νομοθεσίας;

«Το πιο σημαντικό για εμάς εδώ στην Ισλανδία είναι ότι ενισχύει την προστασία των δημοσιογραφικών πηγών, καθώς επίσης και όσων αποφασίζουν τη διαρροή στον Τύπο στοιχείων που αφορούν πολιτικά και οικονομικά σκάνδαλα. Οσον αφορά σε παγκόσμιο επίπεδο, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον που θα ευνοεί τη δημοσίευση στοιχείων που αναφέρονται σε ύποπτες πρακτικές πολυεθνικών εταιρειών ή σε περιπτώσεις διαφθοράς πολιτικών. Επίσης με τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι δημοσιογραφικοί οργανισμοί οι απειλές για αγωγές και αποζημιώσεις έχουν βαθιά επίδραση στις αποφάσεις τους να δημοσιεύσουν αποκαλυπτικά ρεπορτάζ για σκάνδαλα πολυεθνικών ή διεφθαρμένων πολιτικών».

– Περιμένατε την θετική ανταπόκριση που είχε η πρωτοβουλία σας;

«Ειλικρινά, όχι. Και αυτό μου λέει ένα πράγμα: ότι υπάρχει πραγματικά μεγάλη ανάγκη για αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε και υπάρχει ανάγκη να ανοίξει ένας δημόσιος διάλογος για τα ζητήματα αυτά».

– Με ποιον τρόπο ο Τζούλιαν Ασάνζ, ο ιδρυτής της ιστοσελίδας Wikileaks, συμμετείχε στον σχεδιασμό αυτών των μεταρρυθμίσεων;

«Η εμπειρία του Τζούλιαν στη δημιουργία και στη διαχείριση της Wikileaks και η τεχνογνωσία του σε ζητήματα που αφορούν το Διαδίκτυο μας βοήθησαν να καταλάβουμε καλύτερα τις αδυναμίες της ισχύουσας νομοθεσίας, ώστε να μπορέσουμε να προτείνουμε ρυθμίσεις που θα ενδυνάμωναν την προστασία σε ζητήματα όπως η ελευθερία του λόγου και του Τύπου».

 
Σχολιάστε

Posted by στο 29 Ιουνίου, 2010 in Ισλανδία

 

ΝΕΠ, ΕΡΤ, ΕΘΝΟΣ…

  • Μέσα & media

  • Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΞΑΝΘΑΚΗ, Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 27 Ιουνίου 2010

ΑΠΡΟΣΜΕΝΑ και ξαφνικά ανακοινώθηκε την περασμένη Τετάρτη η αναστολή στις κυκλοφορίες όλων των περιοδικών της ΝΕΠ (βλέπε Π. Κυριακίδης), χωρίς όμως να απομακρύνονται από τις θέσεις τους οι εργαζόμενοι.

Ρολά κατεβάζουν τα «Officiel», «Officiel Homme», «Olive», «Parents», «Top Scorer», «Hot Wheels», «Hello Kitty», «Ντόρα η μικρή εξερευνήτρια», οι τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις του «Μπομπ Σφουγγαράκη» και οι άλλες τέσσερις του «Spider-Man». Παρά την αρνητική εξέλιξη παραμένουν (για την ώρα και άνευ αντικειμένου) οι μισθωτοί στις θέσεις τους και επηρεάζονται άμεσα μόνο τα «μπλοκάκια». Η «γραμμή» από την ιδιοκτησία είναι ότι πολύ σύντομα θα ξεκαθαρίσουν τα πράγματα και θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις, ενώ δεν λείπουν οι διαβεβαιώσεις του τύπου «μην ανησυχείτε, θα κάνουμε πολλά καινούρια πράγματα». Γεννιέται πάντως η απορία για ποιο λόγο εκτός από τις ζημιογόνες εκδόσεις έκλεισαν και αυτές που εμφάνιζαν αδιαμφισβήτητη απήχηση -όπως για παράδειγμα η «Ντόρα η μικρή εξερευνήτρια» και ο «Μπομπ Σφουγγαράκης».

ΕΚΡΗΞΗ κακίας ή απλή επιχειρηματική κίνηση; Αν θυμάστε καλά, η γερμανική εφημερίδα «Bild» ήταν που μας προέτρεπε να πουλήσουμε την Ακρόπολη και τα νησιά του Αιγαίου μήπως και ξεχρεώσουμε. Τώρα λοιπόν που ξεκίνησε η θερινή σεζόν κι άρχισαν να έρχονται οι γερμανοί τουρίστες στην Ελλάδα, θα έπρεπε (όπως γινόταν τα τελευταία 10 χρόνια) το φύλλο να τυπώνεται εδώ και να μην έρχεται εισαγωγή για να ανταποκριθεί στη μαζική ζήτηση. Για λόγους όμως που μέχρι στιγμής παραμένουν αδιευκρίνιστοι, η «Bild» αποφάσισε να εμπιστευθεί πιεστήριο της Τουρκίας και ακολούθως να εισάγει (με επιπλέον κόστος εκτελωνισμού και μεταφοράς) όσες εφημερίδες χρειάζεται για Ελλάδα και Κύπρο. Αυτό βέβαια συμβαίνει τέτοιον καιρό, που δίνει γύρω στις 6.000 φύλλα. Οταν σφίξουν οι ζέστες και πολλαπλασιαστούν οι τουρίστες, πρέπει να ανέβει σημαντικά η κυκλοφορία της γερμανικής εφημερίδας στα 20.000 φύλλα ημερησίως και ίσως τότε το ξανασκεφτεί.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ: Πέμπτη πρωί στην πλατεία Κολωνακίου (δεν πάω μόνο Εξάρχεια, κύριε υπουργέ μου!), χαριτόβρυτη δεσποινίς μοίραζε το φύλλο των «Αποκαλύψεων» του περασμένου Σαββάτου. Ανευ αντιτίμου εννοείται και άνευ των ενθέτων.

ΣΤΟΝ ΜΑΓΙΚΟ κόσμο των free press και ο Παναγιώτης Μαυρίκος (βλέπε μεταξύ άλλων «Ακρόπολις», «Επικαιρότητα», «24 Ωρες») με το εβδομαδιαίο «Εν Αθήναις». Το πιο ενδιαφέρον εκ των περιεχομένων του; Εκεί ακριβώς που γράφει ότι πρόκειται για «το μεγαλύτερο σε τιράζ free press της Αθήνας». Και της οικουμένης ολόκληρης, του ευχόμαστε!

ΕΠΙ ΤΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ, μιας και γράφω για free press, μεταβιβάστηκε η δωρεάν ημερήσια εφημερίδα «Metro» από τη μαμά σουηδική εταιρεία στην «Voisins Limited» και αναρωτιούνται τώρα στο Καραϊσκάκη: Ποια κάνει νιάου-νιάου στα μεραμύδια; Η κίνηση θεωρείται ότι δεν θα μείνει χωρίς πολιτική απάντηση και ήδη προς την κατεύθυνση αυτή ακούγεται ότι δραστηριοποιείται πρώην διευθυντής εφημερίδας που προσφάτως αποχώρησε από τη θέση του.

ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ στο χώρο του ηλεκτρονικού και χειροπιαστού τζόγου είναι πιθανόν να φέρουν αλλαγές στη μετοχική σύνθεση της SportDay και του Sport FM. Αλλά αν γίνει κάτι τέτοιο, θα γίνει σε πραγματικές αξίες και όχι σε αξίες συγκυρίας.

ΤΑ ΝΕΑ από το «Εθνος» λένε ότι η παραίτηση του διευθυντή σύνταξης Γ. Ταμπάκη οφειλόταν κατά μεγάλο μέρος στη νέα πολιτική περικοπών που προωθείται εκ της ιδιοκτησίας. Το οποίο μας κάνει ότι όσοι ακολουθούν τις συμβάσεις και όσοι δεν λαμβάνουν άνω των 4.000 ευρώ μηνιαίως δεν κινδυνεύουν. Ανάμεσα στις 4.000 ευρώ και στις 5.000 ευρώ πέφτει μια ελαφρά μάχαιρα της τάξεως του 12% και από 5.000 ευρώ και άνω υπάρχει τσεκούρι από 15% έως 30%. Οι διαφορές ισχύουν ανά περίπτωση και εξετάζονται επί του προσωπικού.

ΜΑΓΚΙΑ, δεν λέω. Για τον Γιάννη Πετρίδη ο λόγος που δέχθηκε να προσφέρει δωρεάν τις υπηρεσίες του στην ΕΡΑ, έως ότου βρεθεί λύση στο ζήτημα των συμβασιούχων (είναι και ο ίδιος…) που αποχωρούν από το Ραδιομέγαρο. Αναλόγως έπραξε και ο καθημερινός του συνεργάτης Κώστας Ζουγρής και οι ευγενείς χειρονομίες τους έγιναν δεκτές από το δ.σ. της ΕΡΤ. Σημειώστε ότι για να συνεχιστεί κανονικά και το Ράδιο Νοσταλγία, που μεταδίδεται κάθε Κυριακή από τις 6 το απόγευμα έως τις 10 το βράδυ από το Δεύτερο πρόγραμμα, θα προσφέρουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους και οι εκεί συνοδοιπόροι του Γιάννη Πετρίδη, Γιώργος Παπαστεφάνου, Λευτέρης Κογκαλίδης και Αλέξης Κωστάλας. Παρεμπιπτόντως την περασμένη Πέμπτη ανανεώθηκαν οι θητείες των Δ. Παπαδημητρίου (Τρίτο πρόγραμμα) και Γ. Μουχταρίδη (Kosmos 93,6 ΜΗΖ).

ΤΟ ΣΥΝΘΗΜΑ της εβδομάδας από τοίχο της οδού Ειρήνης Αθηναίας: «Δεν θα δουλέψω ποτέ». Ειρωνεία άραγε ή πικρή αλήθεια;

 
Σχολιάστε

Posted by στο 29 Ιουνίου, 2010 in ΕΘΝΟΣ, ΕΡΤ, ΝΕΠ Εκδόσεις

 

Διαψεύδει η κυβέρνηση της Ρουάντα πως διέταξε δολοφονία δημοσιογράφου

  • Ανακοίνωσε πως κρατά δυο υπόπτους, ένας εκ των οποίων ομολόγησε.

Οι αρχές στη Ρουάντα ανακοίνωσαν σήμερα Δευτέρα ότι συνέλαβαν δύο άτομα στο πλαίσιο της έρευνας για τη δολοφονία ενός δημοσιογράφου, ο οποίος ήταν εξαιρετικά επικριτικός έναντι της κυβέρνησης του προέδρου Πολ Καγκάμε, και υποστήριξε ότι ο ένας εξ΄ αυτών ομολόγησε.

Ο Ζαν-Λεονάρντ Ρουγκάμπαγκε, ο οποίος είχε κατηγορήσει την κυβέρνηση της Ρουάντας πως βρισκόταν πίσω από την απόπειρα δολοφονίας ενός αποστάτη στρατηγού στη Νότια Αφρική, δολοφονήθηκε στο Κιγκάλι την Πέμπτη.

«Δύο άνθρωποι, οι οποίοι ενέχονται στη δολοφονία του δημοσιογράφου Ζαν-Λεονάρντ Ρουγκάμπαγκε, βρίσκονται πλέον στα χέρια της αστυνομίας. Ένας εξ αυτών ομολόγησε την ενοχή του», δήλωσε ο υπουργός Εσωτερικής Ασφαλείας Μούσα Φαζίλ Χαρελιμάνα στους δημοσιογράφους.

«Είπε στους αστυνομικούς ότι προέβη στην πράξη για να πάρει εκδίκηση από τον δημοσιογράφο, ο οποίος είχε σκοτώσει τον αδελφό του στην διάρκεια της γενοκτονίας των Τούτσι το 1994», υποστήριξε.

Ο Ρουγκάμπαγκε είχε εμφανιστεί το 2005 ενώπιον δικαστηρίου που είχε αναλάβει να δικάσει όσους συμμετείχαν στη γενοκτονία, ωστόσο αθωώθηκε την επόμενη χρονιά, αφού εξέτισε ποινή φυλάκισης διότι επέκρινε τον τρόπο λειτουργίας του δικαστηρίου.

Η κυβέρνηση της Ρουάντα διαψεύδει τις καταγγελίες από συναδέλφους του Ρουγκάμπαγκε και την μη κυβερνητική οργάνωση «Ρεπόρτερ Χωρίς Σύνορα» ότι εκείνη ευθύνεται για την δολοφονία του δημοσιογράφου.

 
Σχολιάστε

Posted by στο 29 Ιουνίου, 2010 in Ρουάντα

 

Εξαγορά Le Monde: Στους επιχειρηματίες Μπερζέ, Νιλ και Πιγκάς η ιστορική εφημερίδα;

Μετά την ψήφο των συντακτών

Στα «χέρια» των επιχειρηματιών Μπερζέ, Νιλ και Πιγκάς αναμένεται να περάσει η Le Monde, μετά την απόφαση του «εκλεκτού» του Νικολά Σαρκοζί, Κλοντ Πεντριέλ, να αποσύρει την προσφορά του. Η απόφαση αυτή ήρθε μετά την ψηφοφορία των συντακτών της εφημερίδας.

Μετά την απόρριψη της προσφοράς του Κλοντ Πεντριέλ (εκδότη του Nouvel Observateur) μαζί με την France Telecom και τον ισπανικό όμιλο επικοινωνίας Prisa (στον οποίον ανήκει ο El Pais) από τους συντάκτες και τους εργαζόμενους στην εφημερίδα και τα υπόλοιπα έντυπα, η τριάδα Πεντριέλ αποφάσισε να αποσύρει την προσφορά της.

Αργότερα [Δευτέρα] θα συναντηθεί το διοικητικό συμβούλιο της εφημερίδας για την τελική ψηφοφορία.

«Από σεβασμό προς τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Le Monde, η Orange [France Telecom] καθώς και η Le Nouvel Observateur συμφώνησαν να διατηρήσουν την προσφορά τους μέχρι την σύσκεψη του διοικητικού συμβουλίου τη Δευτέρα 28 Ιουνίου» αναφέρει ανακοίνωση της France Telecom.

Η ανακοίνωση τονίζει, πάντως, ότι ανεξαρτήτως αποτελέσματος, μετά τη σύσκεψη του διοικητικού συμβουλίου θα αποσύρει την προσφορά της, εξαιτίας της ψήφου των συντακτών.

Οι συντάκτες, που κατέχουν μέσω του συνδικάτου τους το 22% των μετοχών του Monde, επέλεξαν την Παρασκευή με ένα ηχηρότατο 90,84% την προσφορά της κοινοπραξίας υπό τον μεγαλοτραπεζίτη Ματιέ Πιγκάς, ενώ σε παρόμοια επίπεδα κυμάνθηκαν και τα ποσοστά που συγκέντρωσε η προσφορά της κοινοπραξίας από τους εργαζόμενους στην εφημερίδα και τα έντυπα που κατέχει.

O Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί είχε εκφράσει ανοικτά την προτίμησή του στην τριάδα Πεντριέλ, ενώ είχε υπαινιχθεί ότι μπορεί να αποσύρει την χρηματική υποστήριξη στον ζημιογόνο Monde εάν η ιδιοκτησία του περάσει στους Μπερζέ, Νιλ και Πιγκάς. Ο επικεφαλής του συνδικάτου των συντακτών του Μonde Ζιλ βαν Κοτ ανέφερε ότι η ψηφοφορία θα γινόταν αγνοώντας τα σχόλια Σαρκοζί.

Η ιστορική γαλλική εφημερίδα βρίσκεται αντιμέτωπη με ζημίες και χρέη ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ και κατέληξε πρόσφατα στις προσφορές των δύο υποψήφιων κοινοπραξιών. Η οριστική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Monde αναμένεται στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.

 
Σχολιάστε

Posted by στο 29 Ιουνίου, 2010 in Le Μonde