RSS

Τίνα Μπράουν: Μια «βασίλισσα» για το «Νewsweek»

16 Νοέ.
  • Μετά την αναμόρφωση του «Vanity Fair», της βίβλου των αμερικανών κοσμικών, και του «Νew Υorker», της προμετωπίδας της αμερικανικής διανόησης, η Τίνα Μπράουν αναλαμβάνει τη ναυαρχίδα της ενημέρωσης

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΑΛΑΝΗΣ | Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010

Η Τίνα Μπράουν είναι από την περασμένη Πέμπτη η νέα διευθύντρια του αμερικανικού περιοδικού «Νewsweek». Οπως έγραψε η ίδια στην ενημερωτική ιστοσελίδα της οποίας είναι επικεφαλής από το 2008 με τίτλο Τhe Daily Βeast, «από εδώ και στο εξής θα διευθύνω τόσο το Νewsweek όσο και το Daily Βeast». Η συμφωνία για τη συγχώνευση των δύο εκδόσεων οριστικοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη έπειτα από μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις. Ολο το προηγούμενο διάστημα τόσο η Μπράουν όσο και οι εκπρόσωποι του «Νewsweek» διέψευδαν κατηγορηματικά την προοπτική συγχώνευσης των δύο τίτλων.

Για πολλά χρόνια η Τίνα Μπράουν εθεωρείτο η βασίλισσα του αμερικανικού Τύπου. Υστερα από μια επιτυχημένη καριέρα ως επικεφαλής του βρετανικού περιοδικού «Τatler», που ανήκει στην εκδοτική αυτοκρατορία Conde Νast Ρublications, ο Σάμουελ Ιρβινγκ Νιουχάουζ τζούνιορ, ιδιοκτήτης της Conde Νast, κάλεσε την Τίνα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού προκειμένου να αναλάβει τη διεύθυνση του περιοδικού «Vanity Fair». Η Τίνα ανέλαβε το περιοδικό το 1984 και μέσα σε λίγα μόνο χρόνια κατάφερε να το κάνει μια από τις πιο επιτυχημένες εκδόσεις της Αμερικής.

Ο συνδυασμός σοβαρής δημοσιογραφίας και πορτρέτων πλούσιων, διασήμων και σταρ του Χόλιγουντ που δημοσίευε το περιοδικό εκτόξευσε την κυκλοφορία του αλλά και τα διαφημιστικά του έσοδα στα ύψη. Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ΄80 το «Vanity Fair» ήταν η Βίβλος για την ανώτερη τάξη της Αμερικής δημοσιεύοντας αποκαλυπτικά ρεπορτάζ αλλά και συνεντεύξεις των πιο επιτυχημένων αστέρων της βιομηχανίας του κινηματογράφου. Η Τίνα ήταν μια σκληρή διευθύντρια, αλλάζοντας πολλές φορές την ύλη του περιοδικού κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, αλλά ταυτόχρονα ήταν ιδιαίτερα γενναιόδωρη προς τους συνεργάτες της, πολλοί από τους οποίους, όπως ο συγγραφέας Νόρμαν Μέιλερ, τη λάτρευαν και τη μισούσαν ταυτόχρονα. Οπως δήλωνε η ίδια εκείνη την εποχή, «δεν υπάρχει καλύτερη συνταγή από τον συνδυασμό λάμψης, δόξας και σκανδάλων» .

Αν η τοποθέτηση της Τίνας στη διεύθυνση του «Vanity Fair» έγινε αφορμή για πικρόχολα σχόλια από τους ανταγωνιστές της, η επόμενη απόφαση του Νewhouse άφησε κυριολεκτικά άφωνους τους δημοσιογραφικούς κύκλους της Αμερικής: ο ευφυής εκδότης πρότεινε στην Τίνα και εκείνη δέχτηκε να αναλάβει το περιοδικό «Τhe Νew Υorker» που δικαίως θεωρείται ένα από τα καλύτερα περιοδικά στον κόσμο. Η Τίνα έκανε για δεύτερη φορά το θαύμα της. Από το 1992 που ανέλαβε το περιοδικό έφερε κοσμογονικές αλλαγές σε ένα έντυπο που μπορεί να μεν να έχαιρε της εκτίμησης των σνομπ, αλλά έχανε συνεχώς έδαφος στις νεότερες γενιές.

Μια από τις αποφάσεις της Τίνας που εξόργισε περισσότερο τους θαυμαστές του παλιού «Νew Υorker» ήταν να δημοσιεύσει φωτογραφίες στο περιοδικό, κάτι που μέχρι τότε εθεωρείτο αδιανόητο. Ομως η Τίνα κατάφερε να πείσει τον σημαντικότερο ίσως φωτογράφο του περασμένου αιώνα, τον Ρίτσαρντ Αβεντον, να συνεργαστεί με το περιοδικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Αβεντον ήταν ο πρώτος φωτογράφος που μπήκε στο μισθολόγιο του «Νew Υorker». Πολλοί την κατηγορούν ότι οι αποφάσεις της είχαν αποτέλεσμα να φτηνύνει το «Νew Υorker» και να γίνει σαν τα άλλα περιοδικά. Εκείνη περιοριζόταν να απαντήσει με τα στοιχεία της κυκλοφορίας: επί Τίνας το περιοδικό ξεπέρασε το φράγμα του ενός εκατομμυρίου αναγνωστών, αριθμός διόλου ευκαταφρόνητος αν αναλογιστεί κανείς ότι το «Νew Υorker» είναι ένα εβδομαδιαίο περιοδικό.

Και ξαφνικά το 1998 η Τίνα εξέπληξε τους πάντες αποφασίζοντας να αφήσει το «Νew Υorker» για να εκδώσει το δικό της περιοδικό με τίτλο «Τalk» και χρηματοδότες τους αδελφούς Γουάινσταϊν της εταιρείας Weinstein Company που κάνει παραγωγές κινηματογραφικών ταινιών. Δυστυχώς το επιχείρημα ήταν μια ολοκληρωτική αποτυχία και ύστερα από έναν χρόνο ανεστάλη η κυκλοφορία του. Από το 2000 μέχρι το 2008 η Τίνα ήταν στα «αζήτητα», έχοντας προφανώς μετανιώσει πικρά για την απόφασή της να αφήσει το «Νew Υorker». Τo 2008 και βλέποντας τη μεγάλη επιτυχία που είχε η ιστοσελίδα της καλής της φίλης Αριάνας Χάφινγκτον Τhe Ηuffington Ρost αποφάσισε να μεταπηδήσει στο Διαδίκτυο και άρχισε να εκδίδει το Daily Βeast.

Η συνεργασία με το «Νewsweek» έρχεται σε μια στιγμή που το περιοδικό που έχει μια ιστορία 77 χρόνων έβλεπε την κυκλοφορία του και τα διαφημιστικά του έσοδα να μειώνονται συνεχώς, ενώ πολλοί προέβλεπαν ότι σύντομα θα αναγκαζόταν να αναστείλει την κυκλοφορία του. Θα κάνει η Μπράουν το θαύμα της αυτή τη φορά; Μόνο ο καιρός θα δείξει.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artid=367031&dt=14/11/2010#ixzz15Q02Jq8A

 
Σχολιάστε

Posted by στο Νοεμβρίου 16, 2010 in Newsweek

 

Ετικέτες:

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: