RSS

Στοίχημα το «πάντρεμα» τηλεόρασης και Διαδικτύου

17 Νοέ.

  • Η ποιότητα κρίνει την απόδοση των καναλιών περισσότερο από κάθε τι άλλο.

Ο τρόπος που γίνεται η μέτρηση της τηλεθέασης δεν αρκεί και ο μύθος του δυναμικού κοινού 15-44 φαίνεται πλέον να καταργείται. Ολα αυτά ειπώθηκαν στο συνέδριο «Switching Channels» στο οποίο μίλησαν επαγγελματίες από διεθνή μέσα.

Μπορεί η οικονομική κρίση να έχει αρνητικό αντίκτυπο στη διαφημιστική ανάπτυξη, ωστόσο όλα τα στοιχεία δείχνουν πως η τηλεόραση παραμένει ξεκάθαρα ο κυρίαρχος των ΜΜΕ.

Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες των Economist και Bloomberg/Business Week, η τηλεόραση όχι μόνο δεν θα ξεπεραστεί από τα νέα μέσα αλλά πιθανότατα θα αποτελέσει τον κύριο διαμορφωτή των επερχόμενων ψηφιακών αγορών.

Η Μαίρη Κυριακίδη, επικεφαλής του τομέα έρευνας του BBC Worldwide Channels, τόνισε: «Επειτα από μελέτες που κάναμε διαπιστώσαμε ότι ο τρόπος μέτρησης της τηλεθέασης όταν γίνεται βάσει ηλικίας και φύλου δεν αρκεί. Κι αυτό γιατί δεν είναι δυνατόν μια γυναίκα 18 ετών να έχει τα ίδια γούστα με μια άλλη ίδιας ηλικίας. Γι’ αυτόν τον λόγο στραφήκαμε στη μέτρηση και αξιολόγηση συμπεριφορών κι επιλογών. Γεγονός που βοήθησε πολύ τη δουλειά μας». Οπως σημείωσε, οι θεατές θέλουν να έχουν τον έλεγχο στο τηλεοπτικό πρόγραμμα καθώς πέρασε η εποχή που τα κανάλια καθόριζαν τις συνήθειές τους.

Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι τα νέα μέσα (Ιντερνετ, PVR, smart phone) έχουν επηρεάσει τις συνήθειες των τηλεθεατών. Κάτι που τα κανάλια μπορούν να εκμεταλλευτούν. Για παράδειγμα αν επιτρέπεις στον χρήστη να κατεβάσει από το Ιντερνετ ένα παλαιότερο επεισόδιο από μια σειρά, τότε υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να «απευθυνθεί» στην τηλεόραση για να δει το νέο επεισόδιο.

«Ο χώρος της επικοινωνίας έχει πληγεί από την κρίση η οποία έχει καταφέρει να ανατρέψει τα μέχρι τώρα δεδομένα. Η μείωση για την οποία μιλάμε στη διαφημιστική αγορά αγγίζει το 40% σε θέματα επενδύσεων» επισήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας Γρηγόρης Αντωνιάδης. Πρόσθεσε ότι η διαφημιστική ανάπτυξη επιβαρύνεται από το αρνητικό επιχειρηματικό κλίμα που επικρατεί και το οποίο δεν δικαιολογείται. Ειδικά σε τέτοιες περιόδους δεν βοηθάει την ανάπτυξη και τη θετική εξέλιξη.

Ο Ντίνος Αδριανόπουλος, εκπρόσωπος ΕΔΕΕ, ανέφερε: «Η κρίση φέρνει ευκαιρίες και οι τάσεις δείχνουν ότι ο κόσμος θα κάτσει περισσότερο σπίτι του, οπότε και θα παρακολουθήσει περισσότερη τηλεόραση κι αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτούμε».

Ο εκτελεστικός πρόεδρος της Nielsen Audience Measurement, Ματ Ο’ Γκρέιντι, δήλωσε ότι η τηλεόραση δίχως αμφιβολία συνεχίζει να κυριαρχεί. «Εχει σημειωθεί στα νοικοκυριά των ΗΠΑ σημαντική αύξηση της τάξεως του 45% που έχουν αγοράσει PVR, DVR. Το 70% των νοικοκυριών όμως προτιμάει τα παραδοσικά μέσα όπως την τηλεόραση και το 35% τα νέα μέσα. Το σημαντικό είναι ότι κανένα μέσο δεν υπονομεύει το άλλο, αντίθετα το ενισχύει».

Ο Ματ Ο’ Γκρέιντι δήλωσε επίσης -κάτι το οποίο πρέπει να λάβουν υπόψη οι υπεύθυνοι των ελληνικών καναλιών- πως σε καμία περίπτωση το δυναμικό κοινό δεν είναι το 15-44 αλλά το 44-65. Κι αυτό γιατί πολύ απλά έχουν μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη.

«Σύμφωνα με μελέτες, ο κόσμος προτιμάει περισσότερο την τηλεόραση για τη διασκέδασή του παρά το Ιντερνετ. Το επόμενο μεγάλο βήμα λοιπόν το οποίο θα γίνει και σύντομα είναι να «παντρευτεί» το Διαδίκτυο με την τηλεόραση. Και τότε θα εκτοξευτεί η δημοτικότητα της τηλεόρασης στα ύψη», είπε ο Ερικ Γκρέμερ, ο οποίος έχει την ευθύνη της στρατηγικής ανάπτυξης του Dailymotion.

ΔΩΡΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, Ελευθεροτυπία, Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010
 
Σχολιάστε

Posted by στο Νοεμβρίου 17, 2010 in Διαδίκτυο, Τηλεόραση

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: