RSS

Ο λαός απαιτεί παραμύθι (και όχι μιζέρια) στην ΤV

25 Νοέ.
  • Οι τηλεθεατές προτιμούν σαπουνόπερες, ποιοτικές παραγωγές και χιούμορ με άποψη παρά… ρεαλιστικά μαλλιοτραβήγματα

Αδοξοι και παράφοροι έρωτες, κακές μητριές που μέσα σε μία νύχτα μεταμορφώνονται σε καλές νεράιδες, εικόνες πλημμυρισμένες από αρώματα, χρώματα και μυρωδιές, σάτιρα πασπαλισμένη με μπόλικη άποψη, ποιοτικές παραγωγές, ποδόσφαιρο, γοητευτικοί άνδρες και εντυπωσιακές γυναίκες, ιστορίες με happy end και συζητήσεις περί ανέμων και υδάτων. Αυτά θέλει ο κόσμος να βλέπει στην τηλεόραση, αυτά σημειώνουν και τις υψηλότερες τηλεθεάσεις.

Σε μια χρονική περίοδο όπου ο κόσμος νιώθει ασφυκτικά την πίεση από την οικονομική κρίση, προτιμά, όταν ανοίγει την τηλεόραση, να αφήνεται στο παραμύθι ή στην παραλλαγμένη συ νταγή του. Το σίγουρο πάντως είναι ότι καθόλου πλέον δεν τον αφορούν όλα όσα πλασάρονται ως ρεαλισμός και καταλήγουν σε μαλλιοτράβηγμα, σε κακέκτυπο του τρας και σε συμπεριφορές που όχι μόνο δεν ταξιδεύουν το μυαλό αλλά το βυθίζουν ακόμη πιο βαθιά στη μιζέρια.

Εύκολο λοιπόν να εξηγήσει κάποιος την επιτυχία του πρωινού διδύμου του Μega, Γιώργου Λιάγκα και Φαίης Σκορδά, στο «Πρωινό mou», καθώς στο πλαίσιο μιας καλοδουλεμένης εκπομπής ο τηλεθεατής- κυρίως η τηλεθεάτρια- παρακολουθεί ένα νιόπαντρο ζευγάρι, με τη σύζυγο να κυοφορεί αλλά και να μην επιτρέπει την τηλεοπτική εκμετάλλευση του γεγονότος. Η εκπομπή κυλάει χαλαρά με κουβέντα, κουτσομπολιό, μαγειρική, μόδα, όλα όσα «οφείλει» δηλαδή να διαθέτει ένα πρωινό μαγκαζίνο που γυρνάει την πλάτη σε δημοσιοσχετίστικες συμπεριφορές.

Κατανοητό επίσης το γεγονός ότι εκατομμύρια τηλεθεατές παρακολουθούν καθημερινώς τις περιπέτειες της Κάτιας Καλλιφατίδη, την ταλαιπωρία της Λάμια, τους έρωτες της παρέας της Φεγγαρόπετρας και τη ζωή της νεαρής Αργεντίνας Πάττυ. Η σαπουνόπερα βασιλεύει, οι ήρωές της είναι πόλοι τηλεοπτικής έλξης και όλες αυτές οι ιστορίες που ξεπερνούν το στοιχείο του παραμυθιού και συχνά αγγίζουν αυτό της επιστημονικής φαντασίας έχουν το φανατικότερο κοινό στην ελληνική τηλεόραση.

Ακόμη και οι σαπουνόπερες της Λατινικής Αμερικής ή της Τουρκίας γνωρίζουν τεράστια αποδοχή, με την αγορά τους να απλώνει τα πλοκάμια της στο ελληνικό τηλεοπτικό έδαφος. Ισχυρός αντίπαλος όλων «Το Νησί», που επίσης αφηγείται μια ιστορία με αρχή, μέση και τέλος- κάτι που απουσιάζει συνήθως από τα ελληνικά σενάρια. Τέλος, το νεοεισαχθέν είδος της τηλεοπτικής μαγειρικής, αν και στερείται γεύσης και όσφρησης, καταφέρνει να συγκινεί τις υπόλοιπες αισθήσεις και κυρίως την όραση. Οχι μόνο με πιάτα ευφάνταστα, αλλά και με άρρενες σεφ οι οποίοι είτε με πατρική στοργή είτε με διακριτική γοητεία διδάσκουν τα μυστικά της καλής κουζίνας… και της υψηλής τηλεθέασης.

  • Η σάτιρα καλά κρατεί

Τους πόντους που πάντα κέρδιζε διατηρεί για ακόμη μία χρονιά ο Λάκης Λαζόπουλος με το «Αλ Τσαντίρι νιουζ» και το «Ράδιο Αρβύλα», καθώς το κοινό θέλει τη σάτιρα, ακόμη και όταν αυτή καταντά τηλεοπτικό πολιτικό μάθημα- στην πρώτη περίπτωση- ή αγγίζει τα όρια της χοντροκομμένης πλάκας- στη δεύτερη.

 
Σχολιάστε

Posted by στο Νοεμβρίου 25, 2010 in Τηλεόραση

 

Ετικέτες:

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: