RSS

Σπατάλες χωρίς όριο στην ΕΡΤ

05 Δεκ.
  • Νέο πόρισμα των επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης για κακοδιαχείριση και παράτυπες συμφωνίες σε εξωτερικές παραγωγές της δημόσιας τηλεόρασης

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΑΛΑΝΗΣ | Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 201ο

Την ώρα που η νεοδιορισμένη διοίκηση της ΕΡΤ προσπαθεί να βρει τον μίτο της Αριάδνης στον λαβύρινθο της Αγίας Παρασκευής, το δεύτερο πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης για τα πεπραγμένα της προηγούμενης διοίκησης αποκαλύπτει ένα ζοφερό τοπίο στο οποίο κυριαρχούσε η κακοδιαχείριση, οι παράτυπες πρακτικές «γκρίζας» διαφήμισης και οι ευνοϊκές συμφωνίες χορηγίας, με αποτέλεσμα να ζημιώνεται η δημόσια τηλεόραση από την απώλεια διαφημιστικών εσόδων.

Οπως προκύπτει από το πόρισμα, οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΡΤ δεν κοστολογούσαν τη συμμετοχή της εταιρείας στις μεικτές παραγωγές, με αποτέλεσμα ουδείς να γνωρίζει αν οι παραγωγές αυτές είναι συμφέρουσες οικονομικά για τη δημόσια τηλεόραση. Σε πολλές περιπτώσεις η εταιρεία πλήρωνε ξανά και ξανά για επεισόδια τα οποία είχε ήδη εξοφλήσει. Υπήρχαν εκπομπές στις οποίες γινόταν παράτυπα διαφήμιση εταιρειών χωρίς να ωφελείται οικονομικά η ΕΡΤ, ενώ σε συμφωνία χορηγίας για αθλητική εκπομπή υπήρξε εξαιρετικά ευνοϊκή αντιμετώπιση του χορηγού, με αποτέλεσμα να χάσει η ΕΡΤ διαφημιστικά έσοδα.

Το πόρισμα έχει ήδη σταλεί στον υπουργό Πολιτισμού κ. Π. Γερουλάνο , στον αναπληρωτή υπουργό Πολιτισμού κ. Τ. Χυτήρη και στον εισαγγελέα. Η έκθεση διαβιβάστηκε επίσης στα αρμόδια όργανα της ΕΡΤ ΑΕ για την άσκηση πειθαρχικών διώξεων κατά τεσσάρων υπεύθυνων υπαλλήλων, οι οποίοι εξακολουθούν να υπηρετούν.

Οι επιθεωρητές έκαναν ενδελεχή έλεγχο σε 13 μεικτές παραγωγές της δημόσιας τηλεόρασης που ήταν ενταγμένες στο πρόγραμμα της ΕΡΤ από το 2006 ως τον Απρίλιο του 2010. Ως μεικτές παραγωγές εννοούνται οι εκπομπές την παραγωγή των οποίων η ΕΡΤ ανέθετε σε εξωτερικούς παραγωγούς, ενώ ταυτόχρονα για τη δημιουργία τους διέθετε προσωπικό και τεχνικό εξοπλισμό. Οι ελεγκτές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι «οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΡΤ ΑΕ, κατά παράβαση των σχετικών διατάξεων,δεν μεριμνούσαν για την κοστολόγηση της δικής της συμμετοχής» στις παραγωγές αυτές. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι δυνατόν να εξακριβωθεί το πραγματικό κόστος τους. Οπως τονίζουν οι ελεγκτές, «σε πολλές περιπτώσεις αμφισβητείται αν οι μεικτές παραγωγές είναι πράγματι συμφέρουσες οικονομικά για την ΕΡΤ ΑΕ».

Επίσης στο πόρισμα τονίζεται ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν φρόντιζαν για την παρακολούθηση της πλήρους εκπλήρωσης των υποχρεώσεων των παραγωγών με τους οποίους συμβάλλεται η ΕΡΤ ΑΕ. Αυτές οι παραλείψεις είχαν ως συνέπεια να πληρώνει η δημόσια τηλεόραση επεισόδια εκπομπών τα οποία είχε ήδη εξοφλήσει, ενώ σε πολλές περιπτώσεις πλήρωνε ξανά και ξανά δαπάνες οδοιπορικών εξόδων. Ακόμη διαπιστώνεται ότι σε ορισμένες περιπτώσεις οι παραγωγοί των εκπομπών αυτών πληρώνονταν κανονικά από την ΕΡΤ χωρίς να έχουν απασχολήσει το σύνολο του προσωπικού που είχαν υποχρεωθεί να απασχολήσουν. Ενα κομβικό σημείο του πορίσματος αφορά εκπομπή του δορυφορικού προγράμματος της ΕΡΤ, επίσης μεικτή παραγωγή, όπου, όπως διαπιστώνουν οι ελεγκτές, «πραγματοποιήθηκε σε μεγάλη έκταση απαγορευμένη διαφήμιση ξενοδοχειακών, τουριστικών, ναυτιλιακών, φαρμακευτικών και λοιπών επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα να χάσει η ΕΡΤ έσοδα που θα εισέπραττε αν η διαφήμιση γινόταν νομίμως».

Οι ελεγκτές συμπεραίνουν επίσης ότι σχετικά με τη σύμβαση χορηγίας μεταξύ ΕΡΤ και ανώνυμης εταιρείας προέκυψε η κατά παράβαση των υφισταμένων διατάξεων εξαιρετικά ευνοϊκή αντιμετώπιση του χορηγού. Οπως αναφέρεται στο πόρισμα, «η ανάληψη της υποχρέωσης από την ΕΡΤ για την άπαξ μετάδοση ενός διαφημιστικού μηνύματος διάρκειας 40 δευτερολέπτων» σε διάλειμμα της εκπομπής «Αθλητική Κυριακή» και η τιμολόγησή του στο πλαίσιο σύμβασης χορηγίας «αποτελεί διαφήμιση που εκφεύγει των ορίων της χορηγίας και συνεπώς αντίκειται στις διατάξεις της ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας». Οι ελεγκτές τονίζουν ότι «το διαφημιστικό σποτ των 40 δευτερολέπτων αποτελεί διαφήμιση η οποία έπρεπε να τιμολογηθεί από την ΕΡΤ με τα ισχύοντα περί διαφήμισης τιμολόγια. Επομένως η μειωμένη τιμολόγηση είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ζημιάς σε βάρος της ΕΡΤ λόγω διαφυγόντων κερδών».

Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artId=371289&dt=05/12/2010#ixzz17FLylqRx

 
Σχολιάστε

Posted by στο Δεκεμβρίου 5, 2010 in ΕΡΤ

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: