RSS

Η τσέπη των πολιτών, η ΕΡΤ και οι διαφημίσεις

12 Φεβ.
  • Από το 2009 η Γαλλία νομοθέτησε την πλήρη κατάργηση μετάδοσης διαφημίσεων από τη δημόσια τηλεόραση από αυτόν τον Δεκέμβριο. Κάτι παρόμοιο αποφασίστηκε πρόσφατα και για τη δική μας ΕΡΤ με σταδιακή απομάκρυνσή τους μέσα στην επόμενη διετία. Μόνο που τώρα στη Γαλλία τα πράγματα άλλαξαν πλήρως.

Η Γερουσία και η Βουλή της Γαλλίας ψήφισαν τροποποίηση αλλάζοντας την καταληκτική ημερομηνία για τον Ιανουάριο του 2016, διότι έκριναν ότι η σφιχτή δημοσιονομική πολιτική και η άσχημη κατάσταση των δημόσιων οικονομικών δεν επιτρέπουν την πλήρη και καθολική χρηματοδότηση της δημόσιας τηλεόρασης. Το ανταποδοτικό τέλος στη Γαλλία φτάνει τα 116 ευρώ τον χρόνο, αλλά τα έσοδα που αποφέρει δεν επαρκούν για τη λειτουργία της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, στην οποία εργάζονται 13.200 μόνιμοι και περίπου 2.200 έκτακτοι υπάλληλοι, σύμφωνα με στοιχεία της EBU (2009).

Γιατί λοιπόν στην Ελλάδα, που βρίσκεται σε πολύ χειρότερη οικονομική κατάσταση, πρέπει η ΕΡΤ να απομακρυνθεί από τις διαφημίσεις; Γιατί σε τόσο δύσκολες οικονομικά εποχές πρέπει να παραχωρηθεί «δωράκι» στους ιδιώτες το μικρό ποσοστό από τις διαφημίσεις που παίρνει η δημόσια ραδιοτηλεόραση; Την ίδια ώρα ορισμένοι κάνουν προτάσεις για χρήση μέρους του ανταποδοτικού τέλους είτε για κάλυψη του κρατικού χρέους, χρηματοδότηση του ΕΚΑΣ κ.ά.

Μόνο που αυτό αποδίδεται από τους πολίτες για πολύ συγκεκριμένο σκοπό και από τα περίπου 300 εκατ. ευρώ (τα συνολικά έσοδα από το ανταποδοτικό) η ΕΡΤ καταβάλλει, για φόρους και εισφορές σε ασφαλιστικά ταμεία, από 79 έως και 85 εκατ. ευρώ ανά έτος. Από το 2012 που θα έχει συμψηφίσει τις συσσωρευμένες φορολογικές ζημίες της θα αρχίσει να καταβάλλει και άμεσους φόρους.

Το «κλίμα» που διαμορφώνεται οδηγεί οριμένους -και όχι άδικα- να κάνουν λόγο για πιθανή συρρίκνωση όχι μόνο των περιφερειακών ραδιοσταθμών αλλά και των καναλιών της ΕΡΤ. Το θέμα όμως δεν είναι να συρρικνωθεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση αλλά το αντίθετο. Να ισχυροποιηθεί και να γίνει πράγματι το αντίπαλο δέος στα ιδιωτικά κανάλια που εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα. Μόνο που για να γίνει αυτό πρέπει να κοπεί ο «ομφάλιος λώρος» της ΕΡΤ με την εκάστοτε κυβέρνηση αλλά και γενικότερα με τα κόμματα. Και αυτό πρέπει να αποδεικνύεται καθημερινά σε εκπομπές και δελτία ειδήσεων.

Σύμφωνα πάντως με τα σχέδια προϋπολογισμών της διοίκησης της ΕΡΤ, η δημόσια ραδιοτηλεόραση θα συνεχίσει να έχει διαφημιστικά έσοδα μέχρι και το 2014 καθώς υπάρχουν και οι χορηγίες αθλητικών γεγονότων (Ολυμπιακοί, Μουντιάλ, Euro κ.ά.) και δεσμευτικά συμβόλαια. Πρόκειται για ποσά που κυμαίνονται από 18 έως και 22 εκατομμύρια ευρώ, πολύ λιγότερα βέβαια από αυτά που είχε μέχρι πρότινος η ΕΡΤ, η οποία από φέτος δεν θα έχει πλέον καμία χρηματοδότηση από το κράτος καθώς κόπηκε και η ενίσχυση κατά περίπου 1,3 εκατ. ευρώ που δινόταν για το δορυφορικό πρόγραμμα.

Στελέχη της ΕΡΤ επισημαίνουν ότι είναι λάθος η πλήρης απομάκρυνσή της από τη διαφημιστική αγορά. Πάντως, ο σχεδιασμός που γίνεται είναι σε αυτή τη φάση να μη μεταδίδονται διαφημίσεις ενδιάμεσα στα προγράμματα όταν πρόκειται για ταινίες, σειρές και ντοκιμαντέρ. Κι αυτό ως επιπλέον ανταπόδοση στους πολίτες που θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν ενιαία τα συγκεκριμένα προγράμματα.

  • ΣΩ.ΜΑ, Ελευθεροτυπία, Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011
 
Σχολιάστε

Posted by στο Φεβρουαρίου 12, 2011 in Διαφήμιση, ΕΡΤ

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: