RSS

Η έμμεση διαφήμιση αλλάζει τη μικρή οθόνη

18 Φεβ.

Μπορεί να είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε στον κινηματογράφο τον Ντάνιελ Γκρεγκ να κυκλοφορεί με μια «Αστον Μάρτιν» ως «James Bond» και στην αμερικανική τηλεόραση τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ ως «Κάρι» να φορά και να διαφημίζει τα παπούτσια «Μανόλο Μπλάνικ», τώρα όμως το «φρούτο» της έμμεσης διαφήμισης έρχεται στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης βεβαίως και της Ελλάδας.

Αλλωστε κανάλια και διαφημιστική αγορά θα το εκμεταλλευτούν δεόντως εν μέσω οικονομικής κρίσης, κάτι που αναμένεται να επηρεάσει τη «φυσιογνωμία» της μικρής οθόνης.

Σύμφωνα με το BBC, στις 28 Φεβρουαρίου τα βρετανικά τηλεοπτικά δίκτυα θα εντάξουν στα προγράμματά τους (σίριαλ, σαπουνόπερες, εκπομπές κ.λπ.) έμμεσες διαφημίσεις, τηρώντας βέβαια τις προδιαγραφές που έχει θέσει η «Ofcom», η βρετανική Ραδιοτηλεοπτική Αρχή. Την προβολή, δηλαδή, ειδικού σήματος (τρία δευτερόλεπτα πριν και μετά την παρουσίαση του εν λόγω προγράμματος, με το οποίο θα ενημερώνονται οι τηλεθεατές ότι σ’ αυτό συμπεριλαμβάνεται τοποθέτηση προϊόντων) και εξαιρώντας από την έμμεση διαφήμιση προγράμματα του BBC που αφορούν παιδιά, ειδήσεις ή έχουν θρησκευτικό περιεχόμενο.

Οι τηλεθεατές του Ηνωμένου Βασιλείου, που στα 55 χρόνια της εμπορικής τηλεόρασης συνήθιζαν να βλέπουν (αν έβλεπαν και δεν έκαναν άλλα πράγματα, όπως κάνουμε εμείς) διαφημιστικά μηνύματα, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, θα περάσουν πια σε νέα εποχή. Θα δουν, για παράδειγμα, χωρίς «μωσαϊκό» συγκεκριμένο αναψυκτικό πάνω στον πάγκο των κριτών τού «Βρετανία έχεις ταλέντο» και θα δουν, θέλοντας και μη, τη μάρκα της οδοντόκρεμας που χρησιμοποιεί π.χ. ο πρωταγωνιστής κάποιας σαπουνόπερας.

Τα προϊόντα αυτά, που τοποθετούνται με έμμεσο τρόπο στα τηλεοπτικά προγράμματα, θεωρείται ότι θα στηρίξουν τις τηλεοπτικές παραγωγές, που έχουν μειωθεί παγκοσμίως, αφού με αυτή την πρακτική το κόστος παραγωγής μειώνεται και η εταιρεία που προμηθεύει το προϊόν απολαμβάνει πιο στοχευμένη δημοσιότητα. Από τη διαφήμιση δεν θα γλιτώσουμε με τίποτα…

Στη χώρα μας η τάση αυτή αναμένεται να γίνει αισθητή από την επόμενη σεζόν, αφού το «πράσινο φως» έχει ήδη δοθεί, από τον περασμένο Νοέμβριο, με το Π.Δ. 109. Σύμφωνα με αυτό, οι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν τη δυνατότητα σε σίριαλ, τηλεταινίες αλλά και σε φιλμ που μεταδίδουν, να συμπεριλαμβάνονται αναφορές ή να εμφανίζονται σε αυτά συγκεκριμένα προϊόντα, κάτι που μέχρι τώρα δεν επιτρεπόταν. Το ίδιο ισχύει και για προγράμματα αθλητικού περιεχομένου ή ελαφράς ψυχαγωγίας. [ΝΑΤΑΣΑ ΜΠΕΡΗ, Ελευθεροτυπία, Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011]

 
Σχολιάστε

Posted by στο Φεβρουαρίου 18, 2011 in Διαφήμιση, Τηλεόραση

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: