RSS

Μέσα & Media

21 Mar
  • Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 20 Μαρτίου 2011
  • Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΞΑΝΘΑΚΗ
  • Καταστροφή για την Ιαπωνία, χρυσή ευκαιρία για τα social media.

Ο σεισμός, το τσουνάμι και τα πυρηνικά επακόλουθά τους έβαλαν φωτιά στο Twitter και στο Mixi (το ιαπωνικό αντίστοιχο του Facebook), ιδίως από τη στιγμή που σε αρκετές περιπτώσεις τέθηκαν περιορισμοί στη φωνητική χρήση των κινητών τηλεφώνων. Ενα τμήμα λοιπόν του δημοσίου διαλόγου πέρασε μέσα από τα social media και φυσικά αμέσως άρχισε ο καβγάς! Οπως δείχνουν τα σχόλια μέσω Twitter που μετέφρασε η διεθνής ομάδα «Global Voices», δεν είναι λίγοι οι ιάπωνες χρήστες που τα βάζουν με την ενεργοβόρο κουλτούρα των μεγάλων πόλεων και καταριούνται τις ανάγκες τους για ηλεκτρικό ρεύμα που οδήγησαν στην οικοδόμηση πλείστων όσων πυρηνικών εργοστασίων. Κάποιοι μάλιστα μιλούν ανοιχτά για συνέπειες ανάλογες με εκείνες της έκρηξης ατομικής βόμβας και κατηγορούν την κυβέρνηση του Τόκιο ότι δεν λέει όλη την αλήθεια. Οι απαντήσεις; Μερικοί υποστηρίζουν ότι δεν είναι ώρα για διενέξεις τώρα που αγωνίζεται ένας σωρό κόσμος να θέσει υπό έλεγχο την κατάσταση. Και ορισμένοι επιτίθενται στους αμφισβητίες της πυρηνικής ενέργειας, τονίζοντας ότι αφού πρώτα καταναλώνουν ρεύμα σαν τρελοί έρχονται κατόπιν εορτής να ασκήσουν κριτική. Κοινός τόπος; Το κάλεσμα για εναλλακτικές πηγές ενέργειας, κατόπιν εορτής ως συνήθως…

Πώς μπορεί μια εφημερίδα να βγάλει λεφτά στην εποχή του Ιντερνετ; Την απάντηση δίνει η «Wall Street Journal», που κατάφερε να ξεπεράσει τους 200.000 συνδρομητές (150.000 εξ αυτών τους τελευταίους 12 μήνες) της ειδησεογραφίας της στις κάθε είδους ταμπλέτες. Στο iPad δηλαδή, στο Kindle, στο Nook, σε ό,τι τέλος πάντων κυκλοφορεί στην αγορά, με τιμή συνδρομής 3,99 δολάρια την εβδομάδα. Αυτό μας κάνει πάνω κάτω 800.000 δολάρια την εβδομάδα συνολική είσπραξη, άκοπα, αβασάνιστα και χωρίς να μπλέκεις με τυπογραφεία και διανομές. Σημειώστε ότι η «Wall Street Journal» αναμένει ακόμη περισσότερα έσοδα, όταν σφηνώσει μπόλικες διαφημίσεις ανάμεσα στην αρθρογραφία, ενώ ο επικεφαλής της ιδιοκτήτριας εταιρείας «Dow Jones» (θυγατρική της «News Corporation» του Μέρντοχ) Λες Χίντον δήλωσε ότι είναι αναπόφευκτη η μετάβαση από το χαρτί στην οθόνη. «Το θέμα είναι», πρόσθεσε χαρακτηριστικά, «πώς την κουμαντάρεις αυτή τη μετάβαση.» Συμπλήρωσε δε, ότι οι εφημερίδες διέπραξαν μέγιστο λάθος στη δεκαετία του ’90 όταν πρόσφεραν δωρεάν όλη την ύλη τους μέσω Διαδικτύου.

Κυκλοφορεί για 17η συνεχή χρονιά το «adBook», απόλυτα χρήσιμος οδηγός επικοινωνίας για όλους τους ανθρώπους των media. Φέτος καταγράφονται στις σελίδες του τα στοιχεία περισσοτέρων των 5.000 επιχειρήσεων (μαζί με τους ανάλογους επαγγελματίες φυσικά) σε πάνω από 80 κατηγορίες και υποκατηγορίες. Το «adBook» θα το βρείτε σε μορφή βιβλίου με 1.090 σελίδες, σε μορφή CD-Rom με έμφαση στη διαδραστικότητα και φυσικά στο Διαδίκτυο στη διεύθυνση http://www.advertising.gr Οπως κάθε χρόνο, υπεύθυνη για την κυκλοφορία του και την συλλογή των στοιχείων είναι η Direction Α.Ε.

Νέο μεταπτυχιακό πρόγραμμα στην επικοινωνία και τη δημοσιογραφία ετοιμάζει η Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Τα τμήματα θα στηθούν σε Λευκωσία, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με το πρόγραμμα να ξεκινάει τον προσεχή Οκτώβριο και τις εγγραφές να λήγουν στις 30 Μαρτίου. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, είτε θα εκπονήσουν διατριβή master είτε θα ολοκληρώσουν επιτυχώς τρεις υποχρεωτικές θεματικές ενότητες και μία επιλεγόμενη -ανάλογα αν θα ακολουθήσουν τον κλάδο της επικοινωνίας ή της δημοσιογραφίας. Ακαδημαϊκή υπεύθυνη του προγράμματος είναι η αναπληρώτρια καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Κύπρου (και γνωστή μας από την τηλεοπτική της καριέρα στην Ελλάδα) Σοφία Ιορδανίδου.

Μου το ‘πανε από την ΕΣΗΕΑ, από το Μορφωτικό Ιδρυμα, να σας ενημερώσω ότι ολοκληρώθηκαν τα μαθήματα ιστορίας που παρέδιδε η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών Μαρία Ευθυμίου. Ηταν να γίνουν 14 αρχικώς, αλλά λόγω δημοφιλίας έφτασαν τελικά τα 18. Οπότε, τέλος οι «παραδόσεις» της Τρίτης και έπεται συνέχεια ακόμη καλύτερη εν ευθέτω χρόνω. Επί τη ευκαιρία, οφείλω να σημειώσω πόσο όμορφο και καλοεπιμελημένο είναι το ημερολόγιο του 2011 με τίτλο «Ο Παπαδιαμάντης μας», που μόλις κυκλοφόρησε τη ευθύνη του Μορφωτικού Ιδρύματος της Ενωσης.

 
Σχολιάστε

Posted by στο Μαρτίου 21, 2011 in Social Media

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: