RSS

Category Archives: Αγροτικό κανάλι

Αργομισθίες σε κανάλι-φάντασμα

  • Αδιαφάνεια, κατασπατάληση δημόσιου χρήματος, χαριστικές πρακτικές και γενναίες παροχές σε ημετέρους, παρά την ύπαρξη διαφωνιών από υπηρεσιακούς παράγοντες, χαρακτηρίζουν τη λειτουργία του αγροτικού καναλιού-«φαντάσματος», σύμφωνα με πόρισμα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.

Η Κ. Μπατζελή έκλεισε το «αγροτικό κανάλι», αφού η επιτροπή που διόρισε περιέγραψε το «μεγάλο φαγοπότι» που γινόταν

Η Κ. Μπατζελή έκλεισε το «αγροτικό κανάλι», αφού η επιτροπή που διόρισε περιέγραψε το «μεγάλο φαγοπότι» που γινόταν

Το πόρισμα που συνετάχθη από τριμελή επιτροπή διορισμένη από την αρμόδια υπουργό Κατερίνα Μπατζελή περιγράφει τις συνθήκες λειτουργίας του «καναλιού της χλιδής» και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το ζήτημα «πρέπει να επανεξεταστεί».

  • Εκλεισε το κανάλι

Πάντως, η Κ. Μπατζελή φαίνεται αποφασισμένη. «Το κλείσαμε το κανάλι. Θα εξετάσουμε τι δυνατότητες υπάρχουν να εκπέμπει ψηφιακά -γι’ αυτό βρισκόμαστε σε συνεννόηση με την ΕΡΤ- ή διαδικτυακά. Το σίγουρο είναι ότι δεν θα ξαναγίνει κανάλι με εκπομπές κονσέρβα και 85 άτομα προσωπικό όπως μέχρι σήμερα», δηλώνει στην «Κ.Ε.».

Μέχρι το 2005 η αρμοδιότητα για τη λειτουργία του ανήκε στη γενική διεύθυνση Εφαρμογών του υπουργείου. Επί υπουργίας Ευ. Μπασιάκου, με το νόμο 3399/2005 η παραγωγή τηλεοπτικών προγραμμάτων και ραδιοφωνικών εκπομπών για τους αγρότες ανατέθηκε στον Οργανισμό Πιστοποίησης και Επίβλεψης Γεωργικών Προϊόντων (ΟΠΕΓΕΠ) ή αλλιώς Agrocert. Πρόκειται για ΝΠΙΔ που εποπτεύεται από το υπουργείο.

Οι εκπομπές αυτές παράγονται σε στούντιο στη Λυκόβρυση και μεταδίδονται μέσω ΕΡΤ και περιφερειακών ΜΜΕ.

«Οι πολιτικές ηγεσίες της προηγούμενης κυβέρνησης ακολούθησαν εξωφρενικές και προκλητικές πρακτικές. Κατέβαλλαν μέχρι και 3 εκατ. ευρώ ετησίως σε ημετέρους, πολλοί από τους οποίους ήταν εξαφανισμένοι αργόμισθοι. Ξεχωρίζει η προκλητική περίπτωση δημοσιογράφου που χωρίς να πατήσει το πόδι του στο κανάλι εισέπραττε 75 χιλιάδες ευρώ ετησίως, ενώ παράλληλα εργαζόταν και σε άλλο δημόσιο φορέα», τονίζει ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Μιχ. Καρχιμάκης. Βέβαια, δεν ήταν η μόνη προκλητική περίπτωση.

*Τον Φεβρουάριο του 2008 κατατέθηκε στην ΕΣΗΕΑ κατάλογος με τα ονόματα 56 δημοσιογράφων που απασχολήθηκαν στο «κανάλι» κατά το 2007 με συμβάσεις έργου. Ανάμεσά τους αρκετοί που ενώ καλύπτουν υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για το μέσο όπου εργάζονται, ταυτόχρονα μισθοδοτούνται από το φορέα που υποτίθεται ότι ελέγχουν!

Πολλοί δημοσιογράφοι που χρηματοδοτούνται από τον ΟΠΕΓΕΠ εργάζονται ταυτόχρονα σε ένα ευρύ φάσμα έντυπων και τηλεοπτικών μέσων πανελλαδικής εμβέλειας. Ανάμεσά τους, η κρατική ΕΡΤ. Στη λίστα φιγουράρουν γνωστά ονόματα του πολιτικού ρεπορτάζ και εργαζόμενη στο γραφείο τύπου του υπουργού Αλ. Κοντού.

*Αλλη μία κατάσταση με τα ονόματα και τις αποδοχές των εξωτερικών συνεργατών του ΟΠΕΓΕΠ κατά το 2008 κατατέθηκε στην Ενωση Συντακτών Μακεδονίας Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ). Συνοδευόταν από επιστολή-καταγγελία που φέρεται να έγραψαν εργαζόμενοι στον δημοτικό σταθμό TV 100 της Θεσ/νίκης και αφορούσε διευθυντικό στέλεχος που εμφανιζόταν να εισπράττει από τον ΟΠΕΓΕΠ 40.492 ευρώ για ανύπαρκτες υπηρεσίες!

  • Η λίστα του 2008

Στη λίστα αυτή, που υπογράφεται από τον τεχνικό διευθυντή του «αγροτικού καναλιού», μετράμε 72 εργαζόμενους διαφορετικών ειδικοτήτων (δημοσιογράφους, σκηνοθέτες, ηχολήπτες, θεατρολόγους, παραγωγούς κ.λπ.).

Συμπεριλαμβάνονται ονόματα 20 δημοσιογράφων που συναντούμε και στην κατάσταση δημοσιογράφων του 2007, ενώ προστίθεται το όνομα σκηνοθέτη της κρατικής τηλεόρασης που εισπράττει 44.487 ευρώ μεικτά και δημοσιογράφου με μακρά θητεία στα τηλεοπτικά που για ένα χρόνο αμείβεται με 57.517 ευρώ!

«Από τους περίπου 55 δημοσιογράφους που αμείβονταν από το κανάλι μέχρι και το 2007 οι πραγματικά εργαζόμενοι ήταν γύρω στους 20. Καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του -τουλάχιστον από το 2004 και μετά- πληρώνονταν από εμάς δημοσιογράφοι-φαντάσματα που δεν τους είδαμε ποτέ στη Λυκόβρυση.

»Ολοι αυτοί ήταν παράλληλα σε κανάλια και εφημερίδες καλύπτοντας αγροτικό, ή ακόμη και πολιτικό και οικονομικό ρεπορτάζ. Κάποιοι άλλοι ήταν στα γραφεία τύπου του εκάστοτε υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και πληρώνονταν από εμάς χωρίς βέβαια να παράγουν έργο», αποκαλύπτει μέλος της επιτροπής των πραγματικά εργαζομένων στο αγροτικό κανάλι.

Οπως τονίζει, «για να συντηρούν τις αργομισθίες των δημοσιογράφων και να καλύπτονται οι ημέτεροι έκοβαν θέσεις εργασίας και χρήματα από ειδικότητες τεχνικών, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μόνο 3 κάμερες για 4 εβδομαδιαίες και 2 καθημερινές τηλεοπτικές εκπομπές μισής ή μιας ώρας».

Το ποσό που δαπανήθηκε για τη σύναψη συμβάσεων έργου με 100 εξωτερικούς συνεργάτες διαφόρων ειδικοτήτων το 2008 ανήλθε στα 3 εκατ. ευρώ (ΦΕΚ 544, 28/3/2008), ενώ ακόμη 3 εκατ. ευρώ προϋπολογίστηκαν προκειμένου να πληρωθούν 85 εξωτερικοί συνεργάτες το 2009 (ΦΕΚ 808, 30/4/2009).

«Κανένας από όλους εμάς που δουλεύαμε πραγματικά στο κανάλι δεν υπέγραψε ποτέ 11μηνη σύμβαση, όπως έλεγαν οι προκηρύξεις. Οταν το σχετικό ΦΕΚ και η κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ) δεν αναφέρουν ονόματα προσληφθέντων παρά μόνο ειδικότητες, τα ονόματα εύκολα αλλάζουν. Οι συμβάσεις μας ήταν εξάμηνες ή επτάμηνες για να μπορούν να διώχνουν και να τοποθετούν όποιους θέλουν», αναφέρει το μέλος της επιτροπής των πραγματικά εργαζόμενων.

Ωστόσο, πηγές του ΟΠΕΓΕΠ αναφέρουν ότι 5-6 μεγαλοδημοσιογράφοι υπέγραψαν 11μηνες συμβάσεις. Η ΠΑΣΚ γεωπόνων Λάρισας και ο πρόεδρός της Ντίνος Μακάς τα τελευταία 2,5 χρόνια έχουν κάνει τρεις καταγγελίες για παράνομες προσλήψεις εξωτερικών συνεργατών στον ΟΠΕΓΕΠ. Μάλιστα η τελευταία κοινοποιήθηκε στο ΑΣΕΠ, που επιφυλάχθηκε να ελέγξει σε περίπτωση που υποκρύπτονται συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας.

  • Οι ριγμένοι

«Υπήρχαν περίπου 50 εργαζόμενοι διαφόρων ειδικοτήτων που δούλευαν για να κινείται το μαγαζί και κάποιοι που καρπώνονταν από τον κόπο μας. Δουλεύαμε καθημερινά πολλές φορές και Σαββατοκύριακα πάνω από οκτάωρο. Δουλεύαμε απλήρωτοι, χωρίς να έχουμε υπογράψει σύμβαση για ολόκληρα εξάμηνα. Μας ασφάλιζαν στο ΙΚΑ και όχι στο ΤΣΠΕΑΘ, με αποτέλεσμα μετά από τόσα χρόνια δουλειάς αρκετοί από εμάς να μην μπορούν να γίνουν μέλη της ΕΣΗΕΑ» αναφέρει ο Νάσος Λαναράς, δημοσιογράφος του καναλιού.

Οσοι εργάζονταν πραγματικά αμείβονταν μηνιαίως από 800 μέχρι 1.700 ευρώ καθαρά, όταν αργόμισθοι και «αόρατοι» δημοσιογράφοι έπαιρναν στο χέρι από 2.000 μέχρι 6.000 ευρώ.

Προεκλογικά το 2009, σε μια αποθέωση ρουσφετολογικών προσλήψεων, υπέγραψαν συμβάσεις με τον ΟΠΕΓΕΠ 10 δημοσιογράφοι. Μερικοί απ’ αυτούς «επώνυμοι» συντάκτες που ασκούν «κριτική» στην εξουσία από τα τηλεοπτικά «παράθυρα». Μαρτυρίες από τη Λυκόβρυση αναφέρουν ότι δεν πάτησαν ποτέ στο κανάλι.

Τον περασμένο Νοέμβρη περίπου 44 απ’ τους εργαζόμενους στο κανάλι έκαναν εξώδικο στον ΟΠΕΓΕΠ, με το οποίο ζητούν δεδουλευμένα.

  • Της ΝΑΝΤΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ, Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2010
 
Σχολιάστε

Posted by στο 15 Φεβρουαρίου, 2010 in Αγροτικό κανάλι, ΟΠΕΓΕΠ

 

Στο στόχαστρο αργομισθίες 2.000 δημοσιογράφων

Στο στόχαστρο αργομισθίες 2.000 δημοσιογράφων

  • Αλλαγή κλίματος θα επιχειρήσει να δημιουργήσει ο νέος πρόεδρος της ΕΡΤ

Προ των ευθυνών τους αναμένεται να τεθούν σύντομα αρκετοί δημοσιογράφοι MME που συντηρούνται με δημόσιο χρήμα και βρίσκονται σε καθεστώς αργομισθίας ή υποαπασχόλησης. Παράλληλα, αρχίζουν να αισθάνονται αμήχανα ορισμένα μέλη της EΣHEA που κατά παράβαση του καταστατικού της Eνωσης στελεχώνουν γραφεία Tύπου υπουργείων, ΔEKO, οργανισμών, ή επιχειρήσεων προσκρούοντας σε «ασυμβίβαστα».

H επιχείρηση «καθαρά χέρια» στην οποία προτίθεται να βάλει τους μηχανισμούς του Δημοσίου η κυβέρνηση του ΠAΣOK, προκαλεί τριγμούς σε κρατικοδίαιτα MME (EPT, AΠE, Aθήνα 9.84, Kανάλι Bουλής, Aγροτικό Kανάλι) που έχουν λειτουργήσει -ελέω EΣHEA- ή συχνά και με παρέμβαση συνδικαλιστών της Eνωσης ως «κέντρα υποδοχής» αργόμισθων, την εξουσία των οποίων ουδείς τολμά να αμφισβητήσει.

  • Το οργανόγραμμα

Kαι κανείς βέβαια δεν τολμά να τους βάλει να εργαστούν. Στελέχη του υπoυργείου Eσωτερικών προτίθενται να προτείνουν τη στελέχωση Γραφείων Tύπου ΔEKO και υπουργείων από δημοσιογράφους, μόνον όταν το οργανόγραμμα το προβλέπει σαφώς. Πιο ακραίο αλλά πιθανό το ενδεχόμενο να τεθεί η απασχόληση σε δημόσιες θέσεις υπό την αίρεση της αποδέσμευσης των δημοσιογράφων (με άδεια άνευ αποδοχών) από ασυμβίβαστες ιδιότητες.

Tη συγκυρία εκμεταλλεύθηκε στο σωστό timing η ιδιοκτησία της «Eλευθεροτυπίας» που ζήτησε από τους δημοσιογράφους, χωρίς σπέρμα απειλής (προς το παρόν) να δηλώσουν (έως τις 20/10) αν εργάζονται -έστω και αμισθί- σε Γραφεία Tύπου. Yπολογίζεται πάντως ότι οι αργομισθίες στην Aθήνα φθάνουν τις 2.000.

  • H EPT

Για τις αμοιβές μόνιμου και έκτακτου προσωπικού η EPT διαθέτει ετησίως 250 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 170 εκατ. διατίθενται για τις αμοιβές των 3.850 μονίμων και τα 30 εκατ. για συμβασιούχους. O λογαριασμός αντιστοιχεί στο 55% των ετησίων δαπανών της εταιρείας, από τις οποίες μόνο το 17% διατίθεται για το Πρόγραμμα με αποτέλεσμα η κρατική τηλεόραση να υπολείπεται των ιδιωτικών σταθμών παρ’ ότι τα έσοδά της είναι πολύ μεγαλύτερα. Nέος βουλευτής και έμπειρος δημοσιογράφος συγκεντρώνει στοιχεία προκειμένου να καταθέσει ερώτηση στη Bουλή για τις αργομισθίες στις διευθύνσεις της EPT. Eίναι χαρακτηριστικό ότι μόνον στη Γενική Διεύθυνση Eιδήσεων και Eνημέρωσης ο αριθμός ίσως να ξεπερνά και τους 200.

Aλλωστε στην EPT υπάρχουν δύο ειδών αργόμισθοι: Oι «φίρμες» με εθισμό στις αργομισθίες που… μοναδικό τους χρέος είναι να περνούν από το ATM και β) οι υποαπασχολούμενοι με 2η και 3η εργασία στον ιδιωτικό τομέα που περνούν ελάχιστα από το Pαδιομέγαρο. Στην συνομοταξία εντάσσονται και όσοι εργάζονται τα Σαββατοκύριακα και πληρώνονται αδρά.

O νέος αντιπρόεδρος της EPT, δημοσιογράφος σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις (η θέση του προέδρου θα ανατεθεί μάλλον σε manager) θα κληθεί να ζητήσει από τους αργόμισθους είτε να αποχωρήσουν είτε να εργαστούν.

  • K. Mπατζελή
    OFF στο κανάλι των… αγροτών

Τα σπασμένα «γαλάζιων» υπουργών Aγροτικής Aνάπτυξης (Xατζηδάκη, Kοντού, Mπασιάκου) καλούνται να πληρώσουν 49 «πραγματικοί» εργαζόμενοι στην παραγωγή εκπομπών για αγρότες που μεταδίδουν ET-1 και ET3.

Oι 49 εργαζόμενοι, εκ των οποίων οι 13 δημοσιογράφοι, δοκίμασαν την περασμένη Tρίτη δυσάρεστη έκπληξη όταν τους γνωστοποιήθηκε η πρόθεση της υπουργού Aγροτικής Aνάπτυξης K. Mπατζελή να αναστείλει τη λειτουργία του καναλιού μέχρι νεοτέρας λόγω ελλείψεως κονδυλίων και ενδεχομένως επειδή είναι γνωστό ότι το «αγροτικό κανάλι συνιστά γραφείο υποδοχής αργόμισθων».

Aν και αποφασίστηκε η έκδοση υπομνήματος προς τη νέα ηγεσία του υπουργείου, ανεστάλη η πρωτοβουλία όταν η K. Mπατζελή διαβεβαίωσε ότι «θα ενημερωθεί και θα επανέλθει δριμύτερη».

  • Της Σόνιας Χαϊμαντά, Ημερησία, 17/10/2009

 
 

Αλλαγές στο Αγροτικό Κανάλι

Την προσεχή Τετάρτη θα αποφασιστεί η τύχη του Αγροτικού Καναλιού, της εταιρείας παραγωγής εκπομπών του ΟΠΕΓΕΠ (Οργανισμού Πιστοποίησης και Επίβλεψης Γεωργικών Προϊόντων), ο οποίος υπάγεται οργανικά στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Σύμφωνα με τον νυν υφυπουργό κ. Μιχάλη Καρχιμάκη, «διακόπτονται για μία εβδομάδα οι εκπομπές ωσότου αποφασιστεί ο τρόπος λειτουργίας του καναλιού, το οποίο δεν θα κλείσει, το κόστος του όμως θα μειωθεί κατά πολύ, ενώ θα υπάρξουν και αλλαγές στο περιεχόμενο του προγράμματός του». Το κανάλι απασχολεί 49 εργαζομένους, όμως σύμφωνα με πληροφορίες με σύμβαση έργου πεντάμηνης διάρκειας προσλήφθηκαν περί τα 25 άτομα ακόμη στις αρχές του Αυγούστου- τεχνικοί, αρχειοθέτες, αλλά και άλλων ειδικοτήτων εργαζόμενοι-, οι οποίοι δεν εμφανίστηκαν ποτέ στις εγκαταστάσεις του καναλιού στη Λυκόβρυση.

  • ΤΟ ΒΗΜΑ, Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2009
 
Σχολιάστε

Posted by στο 18 Οκτωβρίου, 2009 in Αγροτικό κανάλι

 

Σε μπλόκο το αγροτικό κανάλι

Οικονομική πληγή για τον κρατικό κορβανά ο τηλεοπτικός σταθμός του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης

Τροφοδοτεί δωρεάν με παραγωγές του την ΕΡΤ και περιφερειακούς σταθμούς. Αγνωστος ο αριθμός των εργαζομένων και οι αμοιβές τους

Oλα άρχισαν το 2001, όταν ο τότε υπουργός Γεωργίας (έτσι ονομαζόταν τότε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων) κ. Γ. Ανωμερίτης παρουσίασε τις «4 Εποχές». Οχι βεβαίως το διάσημο έργο του Βιβάλντι, αλλά το τηλεοπτικό κρατικό κανάλι το οποίο ανήκε στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Οι αγρότες υποτίθεται εισέρχονταν τότε στην τηλεοπτική ζώνη με ένα δικό τους μέσο, το οποίο θα ασχολείτο αποκλειστικά με τα προβλήματά τους.

Το λεγόμενο και αγροτικό κανάλι διαθέτει στούντιο στη Λυκόβρυση, μοντέρ και μονταζιέρες, κάμερες, μακιγιέζ και κομμωτή, τηλεοπτικά συνεργεία και βεβαίως δημοσιογράφους· περί τους 50. Εχει δε και εκπομπές με θέμα τη γη, οι οποίες μεταδίδονται από την κρατική τηλεόραση, αλλά και από περιφερειακά κανάλια. Οι περισσότεροι που γνωρίζουν την ύπαρξή του το ονομάζουν και το «αόρατο κανάλι», αφού δεν το βλέπεις πουθενά αν και οι τηλεοπτικοί παραγωγοί του υπερηφανεύονται ότι έχουν θεαματικότητα που φθάνει ως και στο 13%. Το κανάλι αυτό σήμερα μπαίνει στο στόχαστρο της νέας ηγεσίας του υπουργείου για αναμόρφωση. Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης παράγει παράλληλα και ραδιοφωνικές εκπομπές που συνήθως τις μεταδίδει η ΕΡΑ! Σύμφωνα με όσα είχε ανακοινώσει το 2001 ο κ. Ανωμερίτης το κανάλι θα στηριζόταν στη διαχείριση του προγράμματος «Δήμητρα» – το όνομα της θεάς προστάτιδας της γης. Το πρόγραμμα προέβλεπε δωρεάν αποκωδικοποιητή, δορυφορική αντένα και εγκατάσταση στα αγροτικά νοικοκυριά, δωρεάν πρόγραμμα μέσα απ΄ όλες τις πλατφόρμες, εκπέμποντας δοκιμαστικά από τις 15.00 ως τις 21.00. Τα χρόνια πέρασαν και τίποτα από αυτά δεν έχει γίνει ή μάλλον αυτό που έχει γίνει είναι προσλήψεις.

Κάθε φορά η αντιπολίτευση κατηγορεί την εκάστοτε κυβέρνηση ότι χρησιμοποιεί το κανάλι για να βολεύει τα «δικά της παιδιά» και κάθε φορά γίνεται λόγος για μαύρες λίστες αμοιβών και αργόμισθους υπαλλήλους. Και κάθε φορά που αναλαμβάνει νέος υπουργός επιχειρεί να συμμαζέψει το κανάλι, το οποίο φαίνεται ότι στοιχίζει αρκετά στον κρατικό κορβανά. Το ποιοι εργάζονται και με ποιες αμοιβές δύσκολα προσδιορίζεται, αφού τα λογιστικά του τα διαχειρίζεται το Οργανισμός Πιστοποίησης και Επίβλεψης Γεωργικών Προϊόντων (ΟΠΕΓΕΠ). Την περασμένη Τετάρτη πάντως στην κοπή της πίτας του καναλιού εμφανίστηκαν μόνον 25 άτομα (μοντέρ, τεχνικοί, κάμεραμαν και επτά δημοσιογράφοι). Τους ανακοινώθηκε μάλιστα και μείωση των αποδοχών τους κατά 10%- 15% λόγω της γενικότερης μείωσης των κρατικών δαπανών. Ωστόσο οι εκπομπές του για τις δυναμικές καλλιέργειες, τη βιολογική γεωργία, για τις συντάξεις του ΟΓΑ, για το ποιοι δικαιούνται ή όχι αποζημιώσεις ή επιδοτήσεις γίνονται ανάρπαστες από τους 60 και πλέον περιφερειακούς σταθμούς με τους οποίους συνεργάζεται. Ολοι αυτοί οι σταθμοί λαμβάνουν το πρόγραμμα δωρεάν, αλλά το μοσχοπωλούν στη συνέχεια προβάλλοντας πριν από αυτό δικές τους διαφημίσεις. Το αγροτικό κανάλι δεν εισπράττει τίποτα. Ισως αυτός να είναι και ο λόγος που ο διευθυντής ειδήσεων του σταθμού κ. Ι.Χριστάκος (δημοσιογράφος παράλληλα και στην ΕΡΤ) ζητεί εγγράφως να γίνει ψηφιακό το κανάλι του και να ενταχθεί σε ένα από τα ψηφιακά κανάλια της Δημόσιας τηλεόρασης, αφού μπορεί να αποφέρει και κέρδη.

  • ΤΟ ΒΗΜΑ, Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2009
 
Σχολιάστε

Posted by στο 1 Φεβρουαρίου, 2009 in Αγροτικό κανάλι