RSS

Category Archives: Murdoch Rupert

Πιο κοντά στο δαχτυλίδι διαδοχής ο Τζέιμς Μέρντοκ

  • Διορίστηκε αναπληρωτής διευθυντής λειτουργιών του ομίλου
  • ΤΟ ΒΗΜΑ:  30/03/2011, 21:09
Πιο κοντά στο δαχτυλίδι διαδοχής ο Τζέιμς Μέρντοκ
Ενα ακόμη βήμα προς τη διαχείριση της εκδοτικής αυτοκρατορίας (και την ουσιαστική διαδοχή) του πατέρα του έκανε ο Τζέιμς Μέρντοκ. Ο ηλικίας 38 ετών γιος του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της News Corp. Ρούπερτ Μέρντοκ διορίστηκε αναπληρωτής διευθυντής λειτουργιών του ομίλου. Επίσης, ανέλαβε τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της News International. Ο μικρότερος γιος του αυστραλιανής καταγωγής μεγιστάνα των ΜΜΕ επιστρέφει από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη και αναλαμβάνει την στρατηγική ανάπτυξη του ομίλου και την αναζήτηση νέων συνεργασιών, ενώ θα αναφέρεται στον διευθυντή λειτουργιών Τσέιζ Κάρεϊ, σύμφωνα με ανακοίνωση της News Corp. Η News Corp. ελέγχει το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο Fox, την εφημερίδα Wall Street Journal και τα κινηματογραφικά στούντιο Twentieth Century Fox. Κατά τα 15 χρόνια που εργάζεται στον όμιλο ο Τζέιμς Μέρντοκ παρείχε τις υπηρεσίες του από πολλές διοικητικές θέσεις που ανέλαβε.
 
Σχολιάστε

Posted by στο 31 Μαρτίου, 2011 σε Murdoch Rupert

 

Ο Μέρντοκ στο κουβάρι των υποκλοπών

  • ΣΚΑΝΔΑΛΟ
  • Σάλος στη Βρετανία με την εφημερίδα «Νews of the World» του αυστραλού μεγιστάνα, η οποία απολύει δημοσιογράφους που αναμείχθηκαν στο σκάνδαλο

Πρωτοφανές σκάνδαλο με τηλεφωνικές υποκλοπές τινάζει ως φαίνεται στον αέρα την προσπάθεια του με γιστάνα του Τύπου Ρούπερτ Μέρντοκ να εξαγοράσει το σύνολο των μετοχών του τηλεοπτικού σταθμού ΒskyΒ, εκ των οποίων σήμερα κατέχει το 39%. Την ίδια στιγμή ο βρετανός πρωθυπουργός Ντέιβιντ Κάμερον δέχεται σκληρή κριτική για τη μυστική συνάντησή του με τον γιο του Μέρντοκ: βουλευτές της αντιπολίτευσης καταγγέλλουν ότι ο Κάμερον υπερέβη τα εσκαμμένα δεχόμενος να συναντηθεί με τον Τζέιμς Μέρντοκ, όταν λίγες ημέρες νωρίτερα είχε αφαιρέσει το δικαίωμα στον υπουργό Επιχειρηματικότητας Βινς Κέιμπλ να αποφασίσει για την εξαγορά του σταθμού. Και ενώ ο μπαμπάς Μέρντοκ ματαίωσε το ταξίδι του στο Νταβός προκειμένου να επιβλέψει ο ίδιος την εξαγορά, που υπολογίζεται να ξεπεράσει τα 8 δισ. στερλίνες, οι αποκαλύψεις για τον ρόλο που έπαιξε στην υπόθεση των υποκλοπών η εφημερίδα «Νews of the World», η οποία ανήκει στον όμιλό του, διαδέχονται η μία την άλλη. Η διεύθυνση του εντύπου έχει απολύσει ως τώρα δημοσιογράφους και ετοιμάζεται και για νέες, καθώς στο σκάνδαλο, σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου, εμπλέκονται αρκετοί ρεπόρτερ. Μακρύς κατάλογος καταγγελιών

Στη δίνη των υποκλοπών βρέθηκε ο Αντι Κόουλσον. Προ ημερών παραιτήθηκε από τη θέση του συμβούλου επικοινωνίας του πρωθυπουργού Κάμερον, ενώ είχε παραιτηθεί και από αρχισυντάκτης της «Νews of the World» το 2007, δηλώνοντας ότι δεν γνώριζε τίποτε αλλά αναλαμβάνοντας την ευθύνη

Την ίδια στιγμή μεγαλώνει ο κατάλογος των επωνύμων που καταγγέλλουν ότι έχουν πέσει θύματα υποκλοπών. Μετά τον πρώην πρωθυπουργό Γκόρντον Μπράουν και ο Αλαστερ Κάμπελ, επικοινωνιακός σύμβουλος του Τόνι Μπλερ, κατήγγειλε στην αστυνομία ότι υπεκλάπησαν συνομιλίες του. Παράλληλα, βουλευτές της αντιπολίτευσης ζήτησαν την επέμβαση εισαγγελέα και την περασμένη Πέμπτη η αστυνομία ανακοίνωσε ότι θα διεξαχθεί νέα έρευνα για την υπόθεση, η οποία θα εστιάζει και στο κατά πόσο η πρώτη έρευνα έφτασε εις βάθος ως όφειλε. Ο Μέρντοκ από την πλευρά του υποσχέθηκε ότι θα διώξει όσους εμπλέκονται στις υποκλοπές, ενώ φέρεται οργισμένος με τα στελέχη του ομίλου του που απέτυχαν μέχρι σήμερα να περιορίσουν την έκταση του σκανδάλου.

Η υπόθεση έχει οδηγήσει ήδη στην παραίτηση του πρωθυπουργικού συμβούλου Αντι Κόουλσον, ο οποίος είχε χρηματίσει αρχισυντάκτης στη συγκεκριμένη εφημερίδα. Ο Κόουλσον είχε παραιτηθεί από τη θέση του αυτή το 2007, όταν ο δημοσιογράφος Κλάιβ Γκούντμαν και ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Γκλεν Μίλκερ οδηγήθηκαν στη φυλακή έχοντας καταδικαστεί για υποκλοπές τηλεφωνημάτων μελών της βα σιλικής οικογένειας. Ο Κόουλσον είχε δηλώσει τότε ότι δεν γνώριζε τίποτα, αλλά ανέλαβε την ευθύνη.

  • Τους πλήρωναν για να μη μιλήσουν

Η υπόθεση επανήλθε στη δημοσιότητα τον περασμένο Νοέμβριο, όταν η ηθοποιός Σιένα Μίλερ κατήγγειλε ότι η εφημερίδα υπέκλεψε προσωπικές της συνδιαλέξεις. Ακολούθησαν και άλλες καταγγελίες. Σύμφωνα με τα βρετανικά μέσα ενημέρωσης, οι δημοσιογράφοι υπέκλεπταν συνομιλίες και μηνύματα, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις εξαγόραζαν τη σιωπή των θυμάτων τους προκειμένου να μην καταγγείλουν όσα γνώριζαν στο δικαστήριο. Ο βρετανικός Τύπος κάνει λόγο για περισσότερα από 3.000 θύματα υποκλοπών, μεταξύ των οποίων η ηθοποιός Γκουίνεθ Πάλτροου και ο δήμαρχος του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον.

Στην αρχή η διεύθυνση της εφημερίδας ισχυρίστηκε ότι το σκάνδαλο αφορούσε αποκλειστικά και μόνο τον δημοσιογράφο Κλάιβ Γκούντμαν. Μετά την ανακοίνωση της αστυνομίας για τη νέα έρευνα, από τη «Νews of the World» έγινε γνωστό ότι απολύεται τελικά και ο βοηθός αρχισυντάκτη Ιαν Εντμονσον, ο οποίος φέρεται να εμπλέκεται κι αυτός στην υπόθεση και αρχικά είχε τεθεί σε διαθεσιμότητα. Φαίνεται ωστόσο ότι υπάρχουν ακόμα περισσότεροι δημοσιογράφοι που επιδίδονταν σε ανάλογες πρακτικές.

 
Σχολιάστε

Posted by στο 31 Ιανουαρίου, 2011 σε Σκάνδαλα, Murdoch Rupert, News of the World

 

Τις δυνάμεις τους κατά του Ρούπερτ Μέρντοχ ενώνουν τα βρετανικά ΜΜΕ

Η πρόσφατη επιχειρηματική κίνηση του μεγιστάνα των ΜΜΕ Ρούπερτ Μέρντοχ, που προσπάθησε να εδραιώσει την οικογενειακή του κυριαρχία πάνω στο δίκτυο BSkyB, ίσως να ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.

Μία πρωτοφανής συμμαχία εφημερίδων και τηλεοπτικών δικτύων απηύθυνε ευθεία έκκληση στην κυβέρνηση, ώστε αυτή να εξετάσει προσεκτικά την εξαγορά, που θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τη μετάδοση ειδήσεων. Οι ανταγωνιστές του Μέρντοχ θέλουν το αίτημά του για εξαγορά του BSkyB να λάβει αρνητική απάντηση από την αρμόδια κρατική υπηρεσία της Βρετανίας, την Ofcom, υπεύθυνη για την αγορά των ΜΜΕ.

Τα συμφέροντα του 79χρονου Μέρντοχ στη Βρετανία είναι ήδη εκτεταμένα, αλλά και αμφιλεγόμενα. Ο «στάβλος» εφημερίδων του Μέρντοχ αντιπροσωπεύει το 37% των συνολικών πωλήσεων εφημερίδων στη Βρετανία. Η Sun, που σημειώνει τις καλύτερες πωλήσεις μεταξύ των βρετανικών εφημερίδων, επαίρεται για την ικανότητά της να επηρεάζει εκλογικά αποτελέσματα, ενώ το «αδελφάκι» της, η κυριακάτικη Sun έχει κατηγορηθεί για την πραγματοποίηση παράνομων υποκλοπών τηλεφωνικών συνδιαλέξεων και email, με θύματα πολιτικούς, αθλητές, αστέρες του θεάματος, ακόμη και μέλη της βασιλικής οικογένειας.

Η φιλοδοξία του Μέρντοχ, όμως, να αποκτήσει τον ολοκληρωτικό έλεγχο του BSkyB -η εταιρία του κατέχει αυτή τη στιγμή ποσοστό 39,1% του δικτύου- προκάλεσε την κινητοποίηση και το συνασπισμό των ανταγωνιστών του. Η εφημερίδα «Guardian», που πρωτοστατεί στην ιδιότυπη συμμαχία, απηύθυνε ρώτημα στους αναγνώστες του: «Μήπως ο Μέρντοχ απειλεί να γίνει ο Μπερλουσκόνι της Βρετανίας;» Ο Ντέιμιαν Ταμπίνι, ειδικός των ΜΜΕ στο πανεπιστήμιο LSE, εκτιμά ότι η σύγκριση του Μέρντοχ με τον Μπερλουσκόνι είναι «κάπως υπερβολική», επισημαίνοντας ότι ο Ιταλός πρωθυπουργός διοικεί ιδιωτική αυτοκρατορία ΜΜΕ, επηρεάζοντας καθοριστικά το περιεχόμενο των κρατικών μέσων της χώρας του.

Ο κ. Ταμπίνι υπογραμμίζει, όμως, ότι οι πολιτικές ανησυχίες που εκφράζονται από τη συμμαχία κατά της εξαγοράς είναι «θεμιτές», καθώς ο Μέρντοχ και ο γιος του, Τζέιμς, πρόεδρος του BSkyB, απειλούν να καταλάβουν κυρίαρχη θέση μεταξύ των βρετανικών ΜΜΕ, με άγνωστες επιπτώσεις για την ανεξαρτησία των μέσων αυτών. Η απόκτηση του ελέγχου πάνω στο BSkyB θα ενισχύσει σημαντικά τη θέση του Μέρντοχ, που θα κατέχει επίσης το Fox News και την εφημερίδα Wall Street Journal.

Οι ανταγωνιστές του Μέρντοχ φοβούνται ότι ο μεγιστάνας θα προχωρήσει σε διασύνδεση των μέσων ενημέρωσής του, που θα καθιστά ιδιαίτερα θελκτικά τα «πακέτα» προς τους καταναλωτές.

Την ίδια στιγμή, η ιδεολογική αντιπαράθεση, που χωρίζει τον Μέρντοχ από το κρατικό BBC, περιπλέκει περαιτέρω την υπόθεση. Ο Μέρντοχ έχει κατηγορήσει το κρατικό δίκτυο για επιβολή κλίματος κρατισμού στη μετάδοση των ειδήσεων.

www.kathimerini.gr με στοιχεία από Associated Press

 
Σχολιάστε

Posted by στο 24 Οκτωβρίου, 2010 σε Murdoch Rupert

 

Οι πόλεμοι τoυ Ρούπερτ Μέρντοκ

  • Της Νατάσας Μπαστέα, ΤΑ ΝΕΑ, Σάββατο, 11 Σεπτεμβρίου 2010

  • Οταν ο Ρούπερτ Μέρντοκ αγόραζε ακριβώς πριν από τρία χρόνια τη «Wall Street Journal» έναντι πέντε δισεκατομμυρίων δολαρίων είχε πολλά στο μυαλό του, αλλά ο κύριος στόχος του ήταν ένας: να ξεπεράσει τους «Νew Υork Τimes». Κυκλοφοριακά το κατάφερε. Η εφημερίδα του όμως έκτοτε δεν έχει κερδίσει ούτε ένα Πούλιτζερ, όπως φροντίζουν να υπενθυμίζουν διαρκώς τα στελέχη των «ΝΥΤ» που φυσικά συνεχίζουν να τα σαρώνουν.

Ο πολυμήχανος 79χρονος αυστραλός μεγιστάνας δεν διστάζει μπροστά σε τίποτα. Επέβαλλε σε όσους θέλουν να διαβάζουν τις εφημερίδες του στο Διαδίκτυο να πληρώνουν- μια κίνηση που θα κριθεί όχι τώρα, λίγο μετά το πρώτο σοκ, αλλά στο μέλλον. Κυκλοφόρησε επίσης ένα ένθετο για την πόλη της Νέας Υόρκης που φαίνεται να στέρησε φύλλα από τον αντίπαλό του. Ο Μέρντοκ απολαμβάνει τους «πολέμους των εφημερίδων». Ο διευθυντής των «Νew Υork Τimes», Μπιλ Κέλερ, θεωρεί ότι αυτοί οι πόλεμοι του Αυστραλού «μοιάζουν με αγώνες παλιών αυτοκινήτων που συγκρούονται μεταξύ τους. Στο τέλος δεν κερδίζει κανένας αλλά υπάρχει πολύ αίμα και καταστροφή». Η επιχειρηματική στρατηγική του Μέρντοκ φαίνεται ότι περιλαμβάνει πάντα κάποιον επιλεγμένο αντίπαλο. Δεν είναι μόνο η σύγκρουση στο Λονδίνο μεταξύ «Τimes» και «Daily Τelegraph» αλλά και μια άλλη νεοϋορκέζικη μάχη, αυτή της «Νew Υork Ρost» με την «Daily Νews». «Θεωρείτε ότι κέρδισε κάποιον από αυτούς τους πολέμους;» ρωτά ο Κέλερ μια δημοσιογράφο του «Vanity Fair». «Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι ανέβασε τα στάνταρ της δημοσιογραφίας ή το ΙQ αυτών των εκδόσεων».

Ο Μέρντοκ, που δεν σταματά να καυχάται για τη δημοσιογραφική του δυναστεία, επέλεξε τους παραδοσιακούς εκδότες των «ΝΥΤ», την οικογένεια Σουλτσμπέργκερ, για να συγκρουστεί. Οπως λέει ένας πρώην συνεργάτης του, «η Νews Corp.,

η εταιρεία του Μέρντοκ, καθορίζεται πολύ περισσότερο από ποιους επιλέγει να πολεμήσει παρά από τους δικούς της αγώνες». Ο Σουλτσμπέργκερ πάντως, παρά το ότι έχει δεχθεί ακόμα και προσωπικές επιθέσεις- καθώς στην «WSJ» είχαν χρησιμοποιήσει μια φωτογραφία από το πηγούνι του για να εικονογραφήσουν ένα θέμα για τους θηλυπρεπείς άνδρες- επιλέγει να αντιμετωπίζει τον Αυστραλό αφ΄ υψηλού: «Εμείς δεν το βλέπουμε σαν πόλεμο. Εμείς επιλέγουμε τους εχθρούς μας, δεν αφήνουμε εκείνους να μας επιλέξουν…». Ο Αντριου Νιλ, που διετέλεσε διευθυντής των «Sunday Τimes» υπερασπίζεται το πρώην αφεντικό του. «Οι Αμερικανοί νομίζουν ότι ο Θεός έχει δώσει σε αυτούς το δικαίωμα να εκδίδουν βαρετές εφημερίδες και κανείς δεν πρέπει να τους πηγαίνει κόντρα. Είναι κάτι που τρελαίνει τον Μέρντοκ. Βλέπει σε αυτήν την αντίληψη μια μεγάλη αγορά την οποία μπορεί να εκμεταλλευθεί. Μέχρι τώρα όμως ήταν ένας στρατηγός χωρίς στρατό. Με την αγορά της “WSJ” είναι έτοιμος να κατακτήσει το κάστρο».

 
Σχολιάστε

Posted by στο 13 Σεπτεμβρίου, 2010 σε Murdoch Rupert

 

ΡΟΪ ΓΚΡΙΝΣΛΕΪΝΤ: «Ο Μέρντοκ είναι πολύ δυνατός για να τα βάλεις μαζί του»

  • Καθηγητής Δημοσιογραφίας στο City University του Λονδίνου, συντάκτης δημοφιλούς blog για ΜΜΕ στον ιστότοπο του «Guardian»

– Γιατί έστειλαν οι «Νew Υork Τimes» τρεις ρεπόρτερ στο Λονδίνο επί τέσσερις μήνες ψάχνοντας μια ιστορία χωρίς αμερικανική «γωνία»;

«Μα φυσικά για να χτυπήσουν τον Μέρντοκ, από τη “Wall Street Journal” του οποίου δέχονται πίεση. Η δουλειά που έκαναν όμως ήταν σοβαρή. Αποδείχθηκε μια ατμόσφαιρα πανικού και ταπείνωσης στη “Νews of the World”, όπου αρκετοί ρεπόρτερ ανοιχτά κατέφευγαν σε τηλεφωνικές υποκλοπές ή άλλες ανήθικες μεθόδους για να ικανοποιήσουν τις παράλογες απαιτήσεις της διεύθυνσης».

– Ποιες πλευρές του σκανδάλου παραμένουν στο σκοτάδι;

«Τώρα που έχασαν τις εκλογές οι Εργατικοί βουλευτές έχουν απελευθερωθεί από τις εντολές να μη χτυπάνε τον Μέρντοκ και ζητούν επιτέλους απαντήσεις σε ερωτήματα που τίθενται εδώ και χρόνια. Στη λίστα του ιδιωτικού ντετέκτιβ Μαλκέρ, ο οποίος φυλακίστηκε, βρέθηκαν 50 προσωπικοί κωδικοί (ΡΙΝ) από κινητά διασημοτήτων. Γιατί κάποιοι από τους στόχους ειδοποιήθηκαν από την Αστυνομία και άλλοι όχι; Γιατί δεν γενικεύθηκε η έρευνα και στα άλλα τμήματα της “Νews of the World” αλλά παρέμεινε στο βασιλικό και στο καλλιτεχνικό ρεπορτάζ; Δεν υπήρχαν άραγε πολιτικοί ή επιχειρηματίες στο στόχαστρο του Κόλσον;».

– Εσείς τι εξήγηση δίνετε;

«Είναι απλό: η έρευνα έμεινε στη μέση διότι ο Μέρντοκ είναι πολύ δυνατός για να τα βάλεις μαζί του. Για τον ίδιο λόγο, παρ΄ όλη αυτή τη φασαρία, δεν αποκλείεται να δούμε τελικά τον Κόλσον να παραμένει στη θέση του δίπλα στον πρωθυπουργό».

 
2 Σχόλια

Posted by στο 12 Σεπτεμβρίου, 2010 σε Murdoch Rupert

 

Ρούπερτ Μέρντοχ: Στρέφει την Wall Street Journal κατά των New York Times

  • Δαπανηρή επένδυση

Την κυριαρχία των New York Times ετοιμάζεται να «χτυπήσει» ο Αυστραλός εκδότης Ρόυπερτ Μέρντοχ ο οποίος ετοιμάζει την έκδοση ενθέτου για την Νέα Υόρκη από τις σελίδες της Wall Street Journal. Το 12σέλιδο ένθετο για τη Μείζονα Νέα Υόρκη θα περιλαμβάνει ειδήσεις για την πολιτική, την οικονομία, τις τέχνες και τα γράμματα όπως και τον πολιτισμό, «όλα όσα κάνουν τη νέα Υόρκη σπουδαία» δήλωσε χαρακτηριστικά ο μεγιστάνας των ΜΜΕ.

Μάλιστα σκοπεύει να επενδύσει 35 εκατομμύρια δολάρια στο ένθετο, σε περίοδο ισχνών αγελάδων για τον κλάδο των εφημερίδων. Πληροφορίες αναφέρουν ακόμη ότι θα δελεάσει την αγορά με μεγάλες εκπτώσεις στα διαφημιστικά πακέτα. Όπως σημειώνει ο Guardian, ο Μέρντοχ έχει από νεαρή ηλικία την επιθυμία να ξεπεράσει τους New York Times, την «γκρίζα κυρία» της αμερικανικής δημοσιογραφίας και φυσικά το έντυπο με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στην πόλη και δεν κρύβει ότι το ένθετο εντάσσεται σε αυτόν τον στόχο.

Ενόψει της κυκλοφορίας του ενθέτου, οι δύο εφημερίδες άρχισαν έναν ιδιότυπα αγώνα δημοσιευμάτων και υπονοούμενων, συμπεριφορά αρκετά διαφορετική από το παρελθόν, όταν οι σχέσεις των δύο φύλλων ήταν αρκετά διακριτικές. Ο Ρούπερτ Μέρντοχ αγόρασε το 2007 τη Wall Street Journal για 5 δισεκατομμύρια δολάρια και έκτοτε προσπαθεί να μετατρέψει την κατά κύριο λόγο οικονομική εφημερίδα σε έντυπο με ευρύτερη κάλυψη της επικαιρότητας.

 

Ο Μέρντοκ θα εμποδίσει την αναπαραγωγή ύλης εφημερίδων του στο Διαδίκτυο

Ο μεγιστάνας των μέσων ενημέρωσης, Ρούπερτ Μέρντοκ, προτίθεται να εμποδίσει στο εξής τις μηχανές αναζήτησης του Διαδικτύου, π.χ. Google, Microsoft, να αναπαράγουν ολόκληρα τα άρθρα των εφημερίδων του δωρεάν. Μόλις τα ηλεκτρονικά σάιτ των εφημερίδων αυτών γίνουν συνδρομητικά, οι μηχανές αναζήτησης θα μπορούν να δείχνουν στο χρήστη δωρεάν μόνο τους τίτλους ή μερικές φράσεις των άρθρων.

Από εκεί και πέρα, είτε θα πρέπει να πληρώνουν για το δικαίωμα της αναδημοσίευσης, είτε να συνοδεύουν το άρθρο με μία φόρμα, μέσω της οποίας ο χρήστης θα μπορεί να γίνει συνδρομητής, εάν επιθυμεί να έχει πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενό τους. Ο κ. Μέρντοκ καταγγέλλει ότι οι μηχανές αναζήτησης έχουν γίνει πάμπλουτες από διαφημιστικά έσοδα, εκμεταλλευόμενες το περιεχόμενο των εφημερίδων: «Πιστεύω ότι αυτό πρέπει να σταματήσει. Οι εφημερίδες πρέπει να τις υποχρεώσουν να κάνουν τη δική τους δημοσιογραφία». Οσο για το επιχείρημα ότι οι χρήστες του Ιντερνετ, συνηθισμένοι στη δωρεάν παροχή ενημέρωσης, θα αρνηθούν να πληρώσουν, το απορρίπτει λέγοντας: «Οταν δεν θα έχουν πλέον πουθενά να πάνε, θα πληρώσουν». Εκτιμά, μάλιστα, ότι οι περισσότερες εφημερίδες στη Βρετανία θα αρχίσουν κάποια στιγμή να χρεώνουν για το σύνολο ή μέρος του περιεχομένου τους. Η εταιρεία News International, θυγατρική του ομίλου News Corp. του Ρούπερτ Μέρντοκ, ανακοίνωσε στα τέλη Μαρτίου ότι τα σάιτ της εφημερίδας «The Times» και της κυριακάτικης έκδοσής της «The Sunday Times» θα γίνουν από τον Ιούνιο συνδρομητικά. Σχολιάζοντας, τέλος, την κυκλοφορία του iPad, ο κ. Μέρντοκ είπε ότι οι ηλεκτρονικές ταμπλέτες αυτού του είδους ενδέχεται ν’ αποτελέσουν τη σωτηρία των εφημερίδων, απαλλάσσοντάς τες από το κόστος του χαρτιού, της εκτύπωσης και της διανομής.

  • ΛΗΔΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ (Πηγή: Γαλλικό Πρακτορείο), Ελευθεροτυπία, Πέμπτη 8 Απριλίου 2010
 

Στον Μ. Κυριακού «πουλάνε» τα σερβικά ΜΜΕ τη Fox TV

Για συμφωνία πώλησης του σερβικού τηλεοπτικού σταθμού Fox, από τον Ρούπερτ Μέρντοχ στον Μίνωα Κυριακού, κάνει λόγο δημοσίευμα της εφημερίδας «Μπλιτς». Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Έλληνας επιχειρηματίας αγοράζει τον σταθμό αντί του συμβολικού τιμήματος τους ενός δολαρίου και αναλαμβάνει να εξοφλήσει όλα τα χρέη του. Όπως γράφει η «Μπλιτς», η συμφωνία θα ανακοινωθεί επίσημα μετά το νέο έτος. Η εφημερίδα ισχυρίζεται ότι ο Μ. Κυριακού έχει λάβει εγγυήσεις από τη σερβική κυβέρνηση, ύστερα και από τη μεσολάβηση του Γ. Παπανδρέου, ότι το Fox θα λάβει άδεια λειτουργίας από το Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. (Πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ)
 
Σχολιάστε

Posted by στο 28 Δεκεμβρίου, 2009 σε Κυριακού Μίνως, Murdoch Rupert

 

Διεθνής μάστιγα η αντιγραφή των εφημερίδων μέσω του Διαδικτύου

  • Προχώρησε η συμφωνία Google με εκδοτικούς ομίλους

  • Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Πέμπτη, 3 Δεκεμβρίου 2009 07:00

Εκτεταμένη, παράνομη αντιγραφή του περιεχομένου των εφημερίδων μέσω του Διαδικτύου πραγματοποιείται στις ΗΠΑ, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία Attributor, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο της αναζήτησης περιεχομένου στο Ιντερνετ.

Την ίδια ώρα, σε συμφωνία για το ειδησεογραφικό περιεχόμενο ήρθαν η Google και οι εκδότες.

Το φαινόμενο, το οποίο αποτελεί μάστιγα για τον Τύπο διεθνώς -πλήττει και την Ελλάδα- είναι η πρώτη φορά που διαπιστώνεται επισήμως μέσα από στοιχεία έρευνας, που αφορούν στις εφημερίδες των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εταιρεία, μέσα στο διάστημα ενός μηνός δημοσιεύτηκαν από 157 εφημερίδες 101.000 άρθρα, τα οποία πολλαπλασιάστηκαν εμφανιζόμενα σε 75.000 sites που περιλάμβαναν 112.000 άρθρα, απόλυτη αντιγραφή του αρχικού. Επίσης, 520.000 άρθρα ήταν μερική αναδημοσίευση του πρωτοτύπου.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εκτιμάται ότι θα είχε μια ανάλογη έρευνα για την ελληνόφωνη διαδικτυακή αγορά.

Σύμφωνα με τον ξένο Τύπο, τα στοιχεία της έρευνας της Attributor θα χρησιμοποιηθούν από τους εκδότες στον αγώνα τους ενάντια στην εκτεταμένη λογοκλοπή που καταγράφεται στο Διαδίκτυο.

Επισημαίνεται ότι η έκδοση της έρευνας συμπίπτει με την έναρξη των συνομιλιών που πραγματοποιεί η Federal Trade Commission με θέμα «Πώς μπορεί να επιβιώσει η δημοσιογραφία στην εποχή του Διαδικτύου».

Ορια στη διάθεση

Σε συμφωνία με τους εκδοτικούς ομίλους για τον καθορισμό ενός ορίου στη δωρεάν διάθεση του ειδησεογραφικού τους περιεχομένου κατέληξε η Google μετά τις διαμαρτυρίες από πολλά μέσα ενημέρωσης -κυρίως από τον όμιλο του Ρούπερτ Μέρντοχ- σχετικά με την πολιτική αυτή.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα «First Click Free» της Google, οι εκδότες θα μπορούν πλέον να εμποδίζουν την απεριόριστη πρόσβαση στα ειδησεογραφικά sites με συνδρομή.

Οι χρήστες που επιλέγουν να δουν περισσότερες από πέντε ειδήσεις την ημέρα θα κατευθύνονται σε σελίδες συνδρομής για να πληρώσουν την περαιτέρω πρόσβαση, όπως μετέδωσαν το BBC και το Γαλλικό Πρακτορείο.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα κατευθύνει τους αναγνώστες από το Google ή το Google News σε ένα άρθρο στην ιστοσελίδα της εφημερίδας.

Αν και κανονικά τους απαγορεύει να έχουν περαιτέρω δωρεάν πρόσβαση, όπως παραδέχτηκε η εταιρεία, αρκετοί χρήστες έκαναν κατάχρηση του προγράμματος, καθώς επέστρεφαν στο Google και στη συνέχεια έκαναν όσα «κλικ» ήθελαν σε άλλες ειδήσεις.

Με τον τρόπο αυτό μπορούσαν να βλέπουν δωρεάν απεριόριστες διαδοχικές ειδήσεις.

Σκληρή κριτική από Μέρντοχ

Σκληρή κριτική στην πολιτική της ελεύθερης πρόσβασης στις ειδήσεις άσκησε ο Ρούπερτ Μέρντοχ, ο οποίος έκανε λόγο για κλοπή και δήλωσε ότι υπηρεσίες όπως η Google «τρώνε από τα έτοιμα», εκμεταλλευόμενες «τις σκληρές προσπάθειες και τις επενδύσεις των άλλων».

Ο κ. Μέρντοχ ανέφερε επίσης ότι οι εφημερίδες πρέπει να κάνουν καλύτερη δουλειά στο να πείσουν τους καταναλωτές ότι η υψηλής ποιότητας και αξιόπιστη ειδησεογραφία δεν προσφέρεται δωρεάν.

«Η καλή δημοσιογραφία είναι ένα ακριβό προϊόν», πρόσθεσε ο Μέρντοχ και επανέλαβε την πρόθεσή του να αρχίσει να χρεώνει την πρόσβαση στους διαδικτυακούς τόπους των μέσων ενημέρωσης που ελέγχει μέσω της News Corp.

 
Σχολιάστε

Posted by στο 3 Δεκεμβρίου, 2009 σε Google, Murdoch Rupert

 

«Επίθεση» στη Google φαίνεται να σχεδιάζουν Microsoft και Μέρντοκ

Σε συζητήσεις με τη Microsoft φαίνεται ότι προχωρά η News Corp του «μεγιστάνα των ΜΜΕ» Ρούπερτ Μέρντοχ, με στόχο την αφαίρεση των ιστοτόπων της «αυτοκρατορίας Μέρντοκ» από τον κατάλογο του Google, ώστε μόνο το Bing της Microsoft να μπορεί να εκτελεί αναζητήσεις σε αυτούς, σύμφωνα με τους Financial Times.

Ανάμεσα στα πάμπολλα ΜΜΕ ιδιοκτησίας News Corp βρίσκονται η Wall Street Jourrnal, New York Post και το δίκτυο Fox. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι συζητήσεις βρίσκονται ακόμη σε «πρώιμο στάδιο», ενώ οι εμπλεκόμενες εταιρείες αρνήθηκαν να σχολιάζουν τα δημοσιεύματα.

Κερδισμένες από πιθανή τέτοια συμφωνία σκοπεύουν να βγουν και οι δύο όμιλοι: Η μεν Microsoft ελπίζει ότι θα ενισχυθεί έτσι η κίνηση της μηχανής διαδικτυακής αναζήτησής της, του Bing, ο δε όμιλος Μέρντοκ ελπίζει ότι θα βρει έτσι απάντηση στο πώς θα καταφέρει να έχει έσοδα από τις διαδικτυακές εκδόσεις των εφημερίδων του εκτός από τις διαφημίσεις.

Η News Corp «εξερευνά» τον τελευταίο καιρό τρόπους χρέωσης για τις εφημερίδες της, ενώ έχει αυξήσει τους τόνους της απέναντι στην Google. Χαρακτηριστικά, ο Ρ.Μέρντοκ είχε δηλώσει ότι «θα καταφύγει σε νομικά μέσα για να σταματήσει τo Google να κλέβει άρθρα». [ΤΟ ΒΗΜΑ, 24/11/2009]

 
Σχολιάστε

Posted by στο 25 Νοεμβρίου, 2009 σε Google, Microsoft, Murdoch Rupert