RSS

Category Archives: The Times

Αυξάνονται οι διαδικτυακοί συνδρομητές

Περισσότεροι από 105.000 είναι οι συνδρομητές των νέων διαδικτυακών εκδόσεων των βρετανικών εφημερίδων «Τhe Τimes» και «Sunday Τimes». Η ιδιοκτήτρια εταιρεία τους Νews Ιnternational άρχισε να χρεώνει την πρόσβαση στις ιστοσελίδες των εφημερίδων την 1η Ιουλίου: 1 λίρα ώστε ο χρήστης να μπορεί να διαβάζει όσα αναρτώνται σε αυτήν για μια ημέρα ή 2 λίρες για μια εβδομάδα. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, σχεδόν οι μισές συνδρομές είναι μηνιαίες, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που αφορούν την εφαρμογή των «Τimes» στο iΡad. Αλλοι 100.000 αναγνώστες των δύο αυτών εφημερίδων έχουν ενεργοποιήσει τους διαδικτυακούς τους λογαριασμούς. Ο διευθυντής των «Τimes» Τζέιμς Χάρντινγκ δήλωσε ότι αισθάνεται «ιδιαίτερα ενθαρρυμένος» από τους αριθμούς αυτούς και πρόσθεσε: «Είναι η πρώτη φορά στην 225 ετών ιστορία της εφημερίδας που οι «Τimes» πωλούνται σε μια άλλη μορφή πέραν του χαρτιού». Ιδιοκτήτης των εφημερίδων είναι ο αυστραλός μεγιστάνας Ρούπερτ Μέρντοκ, ο οποίος αποφάσισε να προχωρήσει σε αυτή την τολμηρή κίνηση και όπως δήλωσε ο γιος του Τζέιμς που είναι πρόεδρος της Νews Corporation στην Ευρώπη, «τα θετικά αποτελέσματα ενισχύουν την πίστη μας στο ότι η δημοσιογραφία που προσφέρουμε είναι πολύτιμη και οι πελάτες μας θα ανταποκριθούν στις επενδύσεις, την καινοτομία και την ποιότητα που μας χαρακτηρίζουν».

 
Σχολιάστε

Posted by στο 6 Νοεμβρίου, 2010 in Διαδίκτυο, The Times

 

Ετικέτες:

Οι «Τimes» του Λονδίνου τύπωσαν το 70.000ό φύλλο

  • Είναι η μοναδική εφημερίδα στον αγγλόφωνο κόσμο που έχει σπάσει αυτό το εκδοτικό ρεκόρ

  • ΛΟΝΔΙΝΟ Χρονιά πολλά, «Τimes»! Η ιστορική εφημερίδα του Λονδίνου γιόρτασε χθες την κυκλοφορία του 70.000ού φύλλου και έγινε η πρώτη και μοναδική στον αγγλόφωνο κόσμο που έχει σπάσει αυτό το ρεκόρ. «Το Βήμα», σε μία από τις παλαιότερες συμπράξεις του, συνεργάζεται με τους «Τimes» από τη δεκαετία του 1960.

Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά την 1η Ιανουαρίου 1785, με το όνομα «Τhe Daily Universal Register». Αντεξε στον χρόνο ξεπερνώντας αντίπαλους τίτλους, όπως οι «Τhe Μorning Chronicle» και «Τhe Μorning Ρost», που διέκοψαν την κυκλοφορία τους πριν από πολλά χρόνια. Μια ματιά σε προηγούμενα ορόσημα στην ιστορία της κυκλοφορίας των «Τimes» δείχνουν το πώς εξελίχθηκε η εφη μερίδα ανά τους αιώνες, διευρύνοντας τους ορίζοντες και το αναγνωστικό της κοινό. Οταν γιόρτασε το 10.000ό φύλλο της, στις 23 Νοεμβρίου του 1816, αποτελείτο από μόλις τέσσερις σελίδες, εκ των οποίων οι δύο περιείχαν διαφημίσεις. Στις υπόλοιπες, ειδήσεις από μια Ευρώπη που προσπαθούσε να ανακάμψει από τους Ναπολεόντειους Πολέμους βρίσκονταν δίπλα από ανακοινώσεις για τις παραστάσεις του Βασιλικού Θεάτρου. Παραδίπλα, ένας τίτλος έγραφε: «Ο δούκας του Σάσεξ είναι αδιάθετος με κρύωμα και πονόλαιμο» .

Τριάντα δύο χρόνια αργότερα, στη συμπλήρωση των 20.000 φύλλων, οι «Τimes» είχαν διπλασιάσει τον αριθμό των σελίδων τους, φθάνοντας τις οκτώ. Ως το 1977, όταν οι «Τimes» πουλούσαν 60.000 φύλλα, οι σελίδες της εφημερίδας είχαν φθάσει στις 36. Επί 219 χρόνια κυκλοφορούσαν σε χαρτί μεγάλου σχήματος. Το 2004 άλλαξαν όψη, κυκλοφορώντας σε σχήμα ταμπλόιντ, με σκοπό την προσέλκυση πιο νέων σε ηλικία αναγνωστών. Από το 1981 η ιδιοκτησία πέρασε στον όμιλο Νews Corporation του αυστραλού μεγιστάνα των μέσων ενημέρωσης, Ρούπερτ Μέρντοκ.

 
Σχολιάστε

Posted by στο 16 Ιουλίου, 2010 in The Times

 

Τέλος το δωρεάν… Οι Times από σήμερα επί πληρωμή!

  • Μια από τις γνωστότερες βρετανικές εφημερίδες, οι «Τάιμς» του Λονδίνου (The Times), διαθέτει από σήμερα επί πληρωμή το περιεχόμενο του ιστότοπού της στο Ίντερνετ και έγινε η πρώτη μη εξειδικευμένη εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας που προχώρησε σ’ αυτή την ενέργεια.

Για να έχει κανείς «ον-λάιν» πρόσβαση στο περιεχόμενο της καθημερινής εφημερίδας και της κυριακάτικης έκδοσής της (The Sunday Times), θα πρέπει πλέον να καταβάλει 1 στερλίνα (1,2 ευρώ) για μια ημέρα ή 2 στερλίνες για μία εβδομάδα. Οι δύο εφημερίδες είχαν εγκαινιάσει το Μάιο τους νέους ιστότοπούς τους και είχαν ανακοινώσει ότι από τον Ιούνιο το περιεχόμενό τους θα διατίθεται επί πληρωμή. Ο ιδιοκτήτης τους, ο μεγιστάνας Ρούπερτ Μέρντοκ, έχει δηλώσει πως θέλει να σταματήσει την κουλτούρα της δωρεάν διάθεσης των περιεχομένων των εφημερίδων στο Ίντερνετ.

«Πιστεύουμε ότι οι νέοι ιστότοποί μας προσφέρουν μια πραγματική αξία και βιαζόμαστε να συνεχίσουμε να επενδύουμε και να προχωρούμε σε νεωτερισμούς για τους αναγνώστες», δήλωσε σήμερα η Ρεμπέκα Μπρουκς, γενική διευθύντρια της News International, της κύριας βρετανικής θυγατρικής του ομίλου News Corporation του Μέρντοκ. Η κυκλοφορία των λεγόμενων ποιοτικών βρετανικών εφημερίδων μειώνεται συνεχώς. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η κυκλοφορία των Τάιμς το Μάιο ήταν 515.379 φύλλα, καταγράφοντας πτώση σχεδόν 13%, και αυτή των Σάντεϊ Τάιμς ήταν 1.117.749 φύλλα, δηλαδή πάνω από 6% λιγότερα σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

 
Σχολιάστε

Posted by στο 2 Ιουλίου, 2010 in The Times

 

Με συνδρομή πλέον η πρόσβαση στους Times

  • Έναντι αντιτίμου θα είναι από τον Ιούνιο η πρόσβαση στις ιστοσελίδες των εφημερίδων Times και Sunday Times στη Βρετανία ανακοίνωσε η ιδιοκτήτρια εταιρεία News International (NI).

Οι χρήστες θα καλούνται να πληρώσουν 1 λίρα για ημερίσια και 2 λίρες για την εβδομαδιαία πρόσβαση στις εν λόγω ιστοσελίδες.

Τόσο οι Times όσο και οι Sunday Times θα εγκαινιάσουν νέες ιστοσελίδες στις αρχές Μαΐου, διαχωρίζοντας για πρώτη φορά τη διαδικτυακή παρουσία τους και αντικαθιστώντας το υπάρχον κοινό site, Times Online.  Οι δύο καινούργιες ιστοσελίδες θα διατίθενται δωρεάν σε εγγεγραμμένους χρήστες για μια δοκιμαστική περίοδο. Μετά το πέρας αυτής το αντίτιμο θα παρέχει πρόσβαση και στις δύο ιστοσελίδες.

Η πτώση των πωλήσεων των εφημερίδων έχει στρέψει τις ιδιοκτήτριες εταιρείες στην αναζήτηση ενός επιχειρηματικού μοντέλου που θα φέρνει έσοδα από την παρουσία τους στο διαδίκτυο. Ωστόσο η διάθεση πληθώρας δωρεάν περιεχομένου στο δίκτυο κάνει την κίνηση της NI να μοιάζει εξαιρετικά ριψοκίνδυνη, ανοίγει ένα νέο μέτωπο στη μάχη για αναγνωσιμότητα και συγκεντρώνει πάνω της τα μάτια της αγοράς.

Σύμφωνα με δηλώσεις της Ρεμπέκα Μπρουκς, διευθύνουσας συμβούλου της ΝΙ, στο BBC «είμαστε μόνο στην αρχή. Οι Times και οι Sunday Times είναι οι πρώτοι από τους τέσσερις τίτλους που διαθέτουμε στη Βρετανία που θα δοκιμάσουν αυτή τη νέα προσέγγιση. Θα εξακολουθήσουμε να αναπτύσσουμε τα ψηφιακά προϊόντα μας και να επενδύουμε και να καινοτομούμε προς όφελος των πελατών μας».

 
Σχολιάστε

Posted by στο 26 Μαρτίου, 2010 in The Times

 

The Times celebrates its 225th birthday

  • From The Times, January 1, 2010
  • How a former bankrupt with a big idea started a feeble rumbling that became The Thunderer

  • Ben Macintyre
On this day 225 years ago the very first issue of a newspaper that would soon be renamed The Times appeared on the streets of London. It would become the most famous newspaper in the world, the national journal of record, with the longest record of continuous daily publication in the English language.

But its beginnings were, to put it mildly, inauspicious: its founder was a former bankrupt who would serve a long prison sentence for libel; and it was founded, in part, to advertise a new method of printing that never caught on. Production problems on the first day were so acute that many of the hawkers never received it, and only about 1,000 copies were sold, at 2d (just under 1p) each. Only one copy is known to exist today. It is in the British Library.

Even the name of the newspaper, The Daily Universal Register, was felt to be a mouthful, liable to be confused with numerous other “registers” then in print. Three years later it was renamed The Times.

Yet the paper did survive, and prosper, thanks in part to the energy and vision of its creator, John Walter, a former coal merchant, entrepreneur and Lloyd’s underwriter who had declared himself bankrupt after he was ruined by a combination of the American War of Independence and a Jamaican hurricane.

In 1784 Walter purchased the patent to “logography”, a new method of printing invented by one Henry Johnson: instead of typesetting each individual letter, logographic printing used fonts of ready-made words, or common combinations of letters within words, to speed up composition.

Walter set himself up in premises at the old King’s Printing House in Blackfriars and began business as a printer and publisher. The first issue stated that it was “printed logographically”. The paper may have been primarily intended to draw attention to the new method of printing, but in Walter’s eyes it was far more than a mere advertisement. In a manifesto “To the Public” he declared: “A newspaper ought to be a register of the times, and faithful recorder of every species of intelligence; it ought not to be engrossed in any particular object; but, like a well-covered table, it should contain something suited to every palate.”

The paper followed the traditional format of the time: a single sheet, folded once, to make four pages, with four columns to a page. It measured 12in by 18in. The first issue had no leading articles, no political news, no commentary, ten columns of advertising with only three of news (one foreign and two relating to home affairs). It also included an Ode to the New Year by the Poet Laureate, William Whitehead.

The first issue offers a fascinating glimpse into metropolitan life in the late 18th century. Among the advertisements are one for Mrs King’s school for young ladies at Chigwell; another advertiser offers seven shorthand lessons for a guinea (105p). Daniel Defoe’s Adventures of a Cavalier in three volumes was now available for sale. A new comedy, The Natural Son, was playing at the Theatre Royal Drury Lane. The 209-ton ship Lively, under the command of Robert Brine, was sailing for Nice, Genoa and Leghorn. Passengers interested in making the voyage could find Captain Brine every morning in Will’s coffee house in Cornhill.

The first issue offered plenty of royal news, of a most unsensational sort. “Yesterday their majesties came from Windsor and last night honoured the theatre with their presence. This day being New Year’s Day their majesties will appear in the drawing room at St James’s and receive the compliments of the nobility, gentry and foreign ministers.”

Logography did not last long. It was expensive to maintain an entire “library” of preset words and part-words. The typesetters insisted on being paid traditional rates, whatever the saving in time. In 1792 Walter resumed conventional typesetting. But the principles on which he had founded the Register — that a newspaper might be independent and free to express opinions on whatever was in the national interest — thrived.

The Daily Universal Register was launched into a crowded market, with eight morning papers and nine published in the afternoon or evening. The only other morning paper to survive into the 20th century was The Morning Post, amalgamated into The Daily Telegraph in 1937.

The 18th-century newspaper distribution system relied on hawkers, who gathered bundles of newspapers from the presses and then sold them in coffee houses and other centres of reading, politics and argument. Papers were not delivered to homes until the 19th century.

The founder had pledged to eschew scurrilous stories, and “unfair partisanship”, insisting: “The register, in its politics, will be of no party.” But in an age when journalists tended to be on the payroll of either the Government or the Opposition and newspapers survived, in part, on “subsidies” from their patrons, Walter was quite as partisan as his fellow newspaper proprietors, and a committed supporter of William Pitt the Younger.

In 1789 he was put on trial for libelling the Duke of Clarence and the Duke of Cumberland. He refused to reveal his sources, and was sentenced to a year in Newgate Prison, fined £50 and ordered to stand in the pillory at Charing Cross for an hour. This last part of the sentence was lifted, although editors of The Times have occasionally been pilloried since. Once his sentence was completed, he started another, following a successful libel action by the Prince of Wales.

Pitt, however, appears to have rewarded Walter for his loyalty. The year after Walter’s release, Pitt’s Secret Service account records: “Mr Walter a gift of £250”.

Walter can have had no idea that his little newspaper would become a national institution and publish for the next 225 years. But he knew the value of a good idea. When production difficulties meant that the first issue had only a limited circulation, he took the sensible editorial decision to publish his address “To the Public” all over again, the next day.

 
Σχολιάστε

Posted by στο 1 Ιανουαρίου, 2010 in The Times

 

Βαθαίνει η κρίση στα ΜΜΕ

Ενα στα δέκα αμερικανικά έντυπα θα αναγκαστεί να κλείσει το 2009

https://i2.wp.com/nymag.com/daily/intel/20070412times.jpg

Αίτηση για προστασία από χρεοκοπία της Τribune Company – Δάνειο έναντι υποθήκης αναζητεί η Νew Υork Τimes Company

Δ. ΓΑΛΑΝΗΣ | ΤΟ ΒΗΜΑ, Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2008

Με τη χρηματοπιστωτική κρίση να βαθαίνει στις ΗΠΑ και να εξαπλώνεται στον υπόλοιπο κόσμο, ο ένας μετά τον άλλον μεγάλοι δημοσιογραφικοί οργανισμοί στην Αμερική και στην Ευρώπη ανακοινώνουν έκτακτα μέτρα προκειμένου να την αντιμετωπίσουν, ενώ αρκετοί από αυτούς βρίσκονται στα όρια της κατάρρευσης.

Το σύνολο των δημοσιογραφικών ομίλων στις ΗΠΑ βιώνει μία από τις χειρότερες οικονομικές κρίσεις όλων των εποχών. Σύμφωνα με τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας, η εκδοτική βιομηχανία της χώρας κινδυνεύει με «αποδεκατισμό» και είναι πολύ πιθανό τον επόμενο χρόνο ένα στα δέκα έντυπα να αναγκαστεί να περιορίσει ή και να αναστείλει εντελώς τη λειτουργία του.

Υπό την απειλή της χρεοκοπίας
Την περασμένη Δευτέρα η εταιρεία Τribune Company, που εκδίδει τις εφημερίδες «Los Αngeles Τimes» και «Chicago Τribune», ανακοίνωσε ότι υπέβαλε αίτηση για προστασία από χρεοκοπία προκειμένου να μπορέσει να συνεχίσει να λειτουργεί και να αντιμετωπίσει το κολοσσιαίο χρέος της, το οποίο ανέρχεται σε 13 δισ. δολάρια. Την ίδια ημέρα η Νew Υork Τimes Company ανακοίνωσε τα σχέδιά της να υποθηκεύσει έναντι ενός δανείου αρκετών δισεκατομμυρίων δολαρίων το κτίριο των κεντρικών γραφείων της στη Νέα Υόρκη.

Η Τribune Company, στην οποία ανήκουν επίσης επτά περιφερειακές εφημερίδες, τηλεοπτικοί σταθμοί και η ομάδα μπέιζμπολ Chicago Cubs, είδε το τελευταίο διάστημα τα έσοδά της να σημειώνουν σημαντική πτώση, ενώ τα χρέη της να διογκώνονται. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το τρίτο τρίμηνο του 2008 η εταιρεία παρουσίασε απώλειες της τάξεως των 124 εκατ. δολαρίων, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2007 είχε παρουσιάσει κέρδη που ανέρχονταν σε 84 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία είχε εξαγοραστεί τον περασμένο χρόνο από τον δισεκατομμυριούχο και μεγιστάνα Σαμ Ζελ αντί ποσού 8,2 δισ. δολαρίων. Ο Ζελ μετά την ανακοίνωση των εκτάκτων μέτρων δήλωσε ότι εξαναγκάστηκε στη λήψη αυτών από παράγοντες που δεν μπορούσε να ελέγξει, όπως η μείωση των πωλήσεων και των διαφημιστικών εσόδων, καθώς και το πάγωμα της δανειοληπτικής αγοράς που έκανε εξαιρετικά δύσκολη την αντιμετώπιση του αυξανόμενου χρέους της εταιρείας.

Υστερα από σκληρές διαπραγματεύσεις η Τribune ανακοίνωσε ότι συνήψε συμφωνία με τον χρηματοοικονομικό οργανισμό Βarclays Capital για ένα δάνειο ύψους 300 εκατ. δολαρίων προκειμένου να συνεχίσει τη λειτουργία της, ενώ ταυτόχρονα θα αναδιοργανώσει τις δραστηριότητές της ώστε να μπορέσει να αντιμετωπίσει το χρέος της. Τελικά την περασμένη Τετάρτη το αρμόδιο δικαστήριο έκανε δεκτή την αίτηση της Τribune και αποφάσισε ότι η εταιρεία μπορεί να συνεχίσει τις λειτουργίες της και να είναι συνεπής στις οικονομικές υποχρεώσεις της προς τους εργαζομένους και τους συνεργάτες της. Η απόφαση του δικαστηρίου εκτιμάται από αναλυτές ότι είναι μια «ανάσα» για την εταιρεία. Στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ η Νew Υork Τimes Company ανακοίνωσε ότι αναζητεί ένα δάνειο ύψους 225 εκατ. δολαρίων έναντι υποθήκης, πώλησης ή ενοικίασης του κτιρίου των κεντρικών της γραφείων. Το κτίριο, που βρίσκεται στην 8η Λεωφόρο, διαθέτει 52 ορόφους και έχει κτιστεί σε σχέδια του διάσημου αρχιτέκτονα Renzo Ρiano. Στην εταιρεία ανήκει το 58% της συνολικής έκτασης του κτιρίου, ενώ το υπόλοιπο ανήκει στην κατασκευαστική εταιρεία Forest City Ratner.

Το μέρος του κτιρίου που ανήκει στη Νew Υork Τimes Company δεν είναι υποθηκευμένο, γεγονός που έκανε πολλούς από τους μετόχους της εταιρείας να παραπονεθούν ότι στο συγκεκριμένο κτίριο είναι δεσμευμένο δυσανάλογα μεγάλο μέρος των κεφαλαίων της εταιρείας.

Ο οργανισμός ΜcClatchy, στον οποίο ανήκουν 30 ημερήσιες εφημερίδες, ανακοίνωσε τα σχέδιά του να πουλήσει την πιο σημαντική από αυτές, τη «Μiami Ηerald». Ο οργανισμός είχε πριν από λίγο καιρό ανακοινώσει 250 απολύσεις ενώ είχε πουλήσει τρεις από τις εφημερίδες του. Ακόμη ο Gannett, ο μεγαλύτερος εκδοτικός οργανισμός των ΗΠΑ, ανακοίνωσε 2.000 απολύσεις στις 85 εφημερίδες που εκδίδει, εκτός από τη «USΑ Τoday».

Οπως προκύπτει από στοιχεία της Αμερικανικής Ενωσης Εφημερίδων, τα διαφημιστικά έσοδα των εφημερίδων σημειώνουν σταθερά πτωτικές τάσεις από το 2006, οι οποίες έγιναν δραματικά πιο έντονες το τελευταίο διάστημα. Το πρώτο τρίμηνο του 2008 τα έσοδα από διαφημίσεις παρουσίασαν πτώση της τάξεως του-12,9%, το δεύτερο15,1%, το τρίτο-18,1% και όπως όλα δείχνουν το τέταρτο η μείωση θα είναι ακόμη πιο μεγάλη. Ο οργανισμός Ρaper Cuts που καταγράφει τις χαμένες θέσεις εργασίας στον χώρο των εφημερίδων ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες ότι το τρέχον έτος έχουν απολυθεί 15.000 δημοσιογράφοι έναντι 2.185 το 2007.

Στην Ευρώπη
Στη Βρετανία η εφημερίδα «Τhe Ιndependent» αποφάσισε να συστεγαστεί με την εφημερίδα «Daily Μail» προκειμένου να εξοικονομήσουν περίπου 2-3 εκατ. βρετανικές λίρες τον χρόνο αναλαμβάνοντας από κοινού σημαντικό ποσοστό του κόστους λειτουργίας των δύο εφημερίδων. Στον όμιλο Τhe Τelegraph Μedia Group έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται οι πρώτες από τις απολύσεις, ενώ οι δημοσιογράφοι της εφημερίδας «Τhe Τimes» έχουν προειδοποιηθεί για ανάλογα μέτρα στις αρχές του επόμενου χρόνου.

 

Οι e-εκδόσεις κέρδισαν τη μάχη

Η παγκόσμια οικονομική κρίση προκάλεσε ιστορικό ρεκόρ επισκέψεων στις ιστοσελίδες των εφημερίδων –και δη των αποκαλούμενων «σοβαρών»– ανά τον κόσμο τον μήνα Σεπτέμβριο.

Χαρακτηριστικά, η ιστοσελίδα των Financial Times κατέγραψε άνοδο των μοναδικών χρηστών (unique users) κατά 45% τον προηγούμενο μήνα ενώ η αντίστοιχη επίδοση της Wall Street Journal ήταν 38%.

Όπως επισημαίνει σχετική έρευνα του Online Advertising Bureau, συνολικά 200 εκατομμύρια διακριτοί χρήστες επισκέφτηκαν τα sites των δύο παραπάνω εφημερίδων μετά την κατάρρευση της επενδυτικής τράπεζας Lehman Brothers, περί το μέσον του μήνα, που προκάλεσε το παγκόσμιο ενδιαφέρον και ανέβασε την οικονομική κρίση και γενικά τα προβλήματα της οικονομίας στην κορυφή της ημερήσιας διάταξης στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ανά τον κόσμο.

  • Στροφή του ενδιαφέροντος

Σημειωτέον ότι πρόκειται για πρωτοφανές φαινόμενο καθώς συνήθως το ενδιαφέρον για την οικονομική ενημέρωση συνδεόταν με την κύμανση των δεικτών των χρηματιστηρίων και όταν υπήρχε «ράλι» και οι προσδοκίες για κέρδη προκαλούσαν το ενδιαφέρον ενός συγκεκριμένου όχι ιδιαίτερα ευρέος κοινού, πέραν από τους συνήθεις υπόπτους. Τις μέρες αυτές το ξεδίπλωμα της κρίσης προκάλεσε το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης κυρίως λόγω του φόβου που προκάλεσε η απότομη πτώση των αγορών και οι φόβοι επέκτασης των προβλημάτων στην πραγματική οικονομία. Σημαντικό μερίδιο του κοινού, επίσης, επιθυμούσε ενημέρωση για τα μέτρα στήριξης των τραπεζών και τις κινήσεις των κυβερνήσεων για έξοδο από την κρίση. Και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στη Γηραιά Αλβιόνα, η αγγλοσαξονική ειδησεογραφία είχε την τιμητική της. Οι ιστοσελίδες independent.co.uk, telegraf.co.uk, timesonline.co.uk και guardian.co.uk είδαν τις ηλεκτρονικές τους εκδόσεις να ζουν στιγμές πρωτοφανούς δόξας.

Η ιστοσελίδα της Independent είχε τη μεγαλύτερη μηνιαία άνοδο, με αύξηση 21% από τον Αύγουστο, με 7,9 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες, ενώ σε ετήσια βάση η αύξηση αυτή άγγιξε το ιλιγγιώδες 95%. Η ιστοσελίδα του Guardian διατήρησε την πρώτη θέση ως η δημοφιλέστερη στη Βρετανία με 24 εκατ. μοναδικούς χρήστες -επίδοση που αποτελεί και εγχώριο ρεκόρ- και καταγράφοντας αύξηση 5% από τον Αύγουστο ενώ σε ετήσια βάση η αύξηση ήταν 46%. Οι Times είχαν 20 εκατ. επισκέπτες ενώ αντίστοιχη ήταν και η επίδοση και των ιστοσελίδων της News International, συγκεκριμένα υποδέχθηκαν 23 εκατ. χρήστες. Οι ιστοσελίδες του Bloomberg και του Reuters αντίστοιχα δεν επωφελήθηκαν λόγω του συνδρομητικού τους χαρακτήρα, αλλά το περιεχόμενο τους που αφορούσε την κρίση αναπαρήχθη από τα συνεργαζόμενα έντυπα.

  • Δεν αυξήθηκαν οι πωλήσεις

Το ενδιαφέρον είναι ότι η αύξηση στις πωλήσεις των εφημερίδων το διάστημα αυτό ήταν μόνο ένα κλάσμα του ενδιαφέροντος του κοινού που εκφράστηκε με τις επισκέψεις στις ιστοσελίδες. Στις περισσότερες των περιπτώσεων κινήθηκε μεταξύ 2% έως 7%. Το φαινόμενο αυτό ήδη αποτιμάται από τους επικεφαλής των εφημερίδων που στοχεύουν άμεσα να «μεταφράσουν» σε διαφημιστικά έσοδα το ενδιαφέρον του κοινού για τις ηλεκτρονικές εκδόσεις, ανατρέποντας έτσι τις παραδοσιακές ισορροπίες ανάμεσα σε on-line και έντυπη έκδοση. Καθώς η ηλεκτρονική έκδοση αποκτά ευρύτερο κοινό και μπορεί να συνδεθεί με την παροχή επί χρήμασι υπηρεσιών όπως οι υπηρεσίες αρχείου, ενημέρωση με mail κ.λπ.

Ένα δεύτερο χαρακτηριστικό ήταν η πολυσυλλεκτικότητα του ενδιαφέροντος του κοινού το οποίο επιχείρησε να αντιληφθεί τα όσα συμβαίνουν αντλώντας πληροφορίες από πολλαπλές πηγές. Σύμφωνα με τα στοιχεία, πολλοί χρήστες «κατέβαζαν» και τύπωναν άρθρα με την ίδια θεματική από διαφορετικές πηγές με την κυριαρχία της αγγλοσαξονικής ειδησεογραφίας στην κάλυψη της οικονομικής κρίσης να είναι απόλυτη. Χαρακτηριστικά, το 65% των Γερμανών χρηστών του διαδικτύου επέλεξαν αμερικανικό ή βρετανικό έντυπο για να αποκομίσουν εικόνα για τα συμβαίνοντα στη διεθνή οικονομική σκηνή.

  • ΗΜΕΡΗΣΙΑ. Τα 600 και πλέον ρεπορτάζ

Στα ελληνικά δεδομένα, η κρίση περιγράφηκε, πλην εξαιρέσεων, υπό το κράτος του πανικού των πηχυαίων τίτλων, με ιδιαίτερη έμφαση στο «τι» και μικρότερη ματιά στο «γιατί». Στις εξαιρέσεις τώρα -και επειδή χρειάζεται κάποιες φορές να ευλογούμε να τα γένια μας- με μία πρόχειρη αναζήτηση στη ιστοσελίδα της «Ημερησίας» περίπου 632 ρεπορτάζ και άρθρα σε ένα διάστημα από την προηγούμενη άνοιξη προσπάθησαν να περιγράψουν το φαινόμενο. Τα γεγονότα πέρασαν στις σελίδες της εφημερίδας ως το αόρατο χρονολόγιο μιας κρίσιμης καμπής για την ελληνική και παγκόσμια οικονομία και κοινωνία. Μία εργώδης προσπάθεια που επιχειρήθηκε να γίνει με επάρκεια και πληρότητα. Το αποτέλεσμα, βέβαια, το κρίνει ο αναγνώστης.

[ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 25/10/2008]